367 تن ماهی، حاصل سه هزار بار تور ریزی صیادان گیلانی

چهار‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

367 تن ماهی، حاصل سه هزار بار تور ریزی صیادان گیلانی
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون 367 تن ماهیان استخوانی در سه هزار بار تور ریزی صیادان استان صید شده است.
اکبر ایلدرم عصر چهارشنبه افزود: این میزان صید که توسط سه هزار و 866 صیاد عضو تعاونی های صید پره گیلان انجام شده، نسبت به مدت مشابه پارسال 19 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: از این مقدار صید 310 تن گونه کفال، 47 تن ماهی سفید و 10 تن سایر گونه ها نظیر کپور، سوف، سیم و غیره بوده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده یا به عبارتی درآمد ناخالص صیادان پره گیلان در یک ماه فصل صید را 65 میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته ایلدرم؛ مناسب بودن شرایط آب و هوایی برای مهاجرت کفال ماهیان به سواحل جنوبی خزر، اندازه درشت و استاندارد و ظاهر کاملا سالم کفال ماهیان در افزایش صید موثر بوده است.

وی اضافه کرد: افزایش صید در تمام جایگاه های پره نبوده و در برخی نقاط بیشتر و بعضی مناطق کمتر بوده است.

صید ماهیان استخوانی در گیلان به طور رسمی از بیستم مهرماه آغاز می شود.

تنها معدودی از جایگاه های صید در غرب استان به دلیل شرایط آب و هوایی و سرد شدن سریعتر هوا در این مناطق مجاز به آغاز صید از ابتدای مهر هستند.

از این رو 20 آبان پایان نخستین ماه صید ماهیان استخوانی توسط صیادان گیلانی خزر است. مهلت صید ماهیان استخوانی به طور معمول بیستم فروردین ماه سال بعد به پایان می رسد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید