نخستین صادرات دام سبک و آبزیان از بندر شادگان به خارج از کشور

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

نخستین صادرات دام سبک و آبزیان از بندر شادگان به خارج از کشور
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: بالغ بر تعداد 71 هزار و 13 رأس دام سبک و 27 هزار و 441 تن آبزیان و 56 هزار کیلوگرم مرغ منجمد و آلایش آن از طریق مرزهای شلمچه و چوئبده به مقصد کشورهای عراق، کویت، امارات و قطر صادر شده است.
مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: تاکنون محموله‌های صادراتی دام زنده از طریق مرزهای خروجی چوئبده و شلمچه انجام می‌گرفته است، که با راه‌اندازی اسکله شادگان از این پس این مرز خروجی نیز به سایر مرزهای استان جهت صادرات افزوده می‌شود که خود باعث تسهیل در امر صادرات خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه نظارت بر سلامت دام زنده صادراتی یکی از وظایف دامپزشکی بوده، کارشناسان دامپزشکی تمام امور مربوط به اخذ گواهی‌های بهداشتی دامپزشکی و معاینات بالینی دام و انجام آزمایش‌های پاراکلینیکی و واکسیناسیون را بر عهده دارند.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: در همین راستا در نخستین محموله صادرات 50 نفر شتر و 500 رأس گوسفند پس از طی مراحل قرنطینه‌ای و بهداشتی از بندر شادگان بارگیری و به مقصد کشور کویت ارسال شد.
وی در پایان عنوان کرد: طی 9 ماهه سال جاری بالغ بر تعداد 71 هزار و 13 رأس دام سبک و 27 هزار و 441 تن آبزیان و 56 هزار کیلوگرم مرغ منجمد و آلایش آن از طریق مرزهای شلمچه و چوئبده به مقصد کشورهای عراق، کویت، امارات و قطر صادر شده است
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید