‌تولید بیش از 800 تن انواع ماهی در‌ سمنان

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


مسعود مهدوی: تولید این مقدار آبزی در قیاس با سال گذشته که 740 تن بوده، افزایش قابل توجهی داشته است، اما به علت وجود خشکسالی تولیدات نسبت به آنچه که در برنامه پیش بینی شده بود، کاهش تولید داشته‌ایم.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید 825 تن ماهی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد
وی با بیان اینکه در استان سمنان انواع ماهیان سردابی، گرمابی،ماهیان زینتی، ماهی قزل آلا و خاویاری پرورش داده می‌شود، افزود: در سال جاری از 54 استخر پرورش ماهی سردابی بالغ بر 581 تن ماهی در استان تولید شد.
‌مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تولید 244 تن ماهی گرمابی تصریح کرد: این میزان تولید از 219 مزرعه و استخر پرورش ماهی گرمابی برداشت شده است.
وی همچنین گفت: از تعداد 15 واحد استخر ماهیان زینتی نیز در سالجاری بالغ بر 230 هزار قطعه ماهی زینتی تولید شد.
مهدوی همچنین از تولید بیش از یک میلیون و300 هزار بچه ماهی قزل‌آلا از ابتدای امسال خبر داد و تصریح کرد: همچنین در استان یک استخر پرورش استخر ماهیان خاویاری در ایوانکی گرمسار وجود دارد که در حال حاضر در حال پرورش این نوع ماهی به صورت الگویی و پایلوت است‌.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، استفاده از تجهیزات نوین آبزی پروری در مزارع استان را در افزایش میزان تولید آبزیان در استان موثر ارزیابی کرد و گفت: استفاده از تجهیزات نوینی نظیر نصب درام فیلتر در تعدادی از مزارع پرورش ماهی و بهره گیری از پمپ برگشت آب و هواده در مزارع سردابی از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش بازدهی مزارع استان اجرایی شده است.
مهدوی همچنین نصب و راه اندازی میکرو ژنراتور در مزارع سردابی فاقد برق جهت تولید برق آبی، انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی تکثیر و پرورش تیلاپیا در شهرستان‌های سمنان‌، آرادان و گرمسار را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این سازمان با هدف افزایش سطح تولید و رشد بهره وری در مزارع پرورش ماهی استان اعلام کرد.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های شیلات استان به منظور ارتقاء سطح تولید به ایسنا گفت: راه‌اندازی پایلوت پرورش متراکم "کپور ماهیان"، ایجاد شهرک ماهیان زینتی در شهرستان سمنان و ایجاد بازارچه و مرکز عرضه محصولات شیلاتی در استان از برنامه‌های آتی شیلات در این استان است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید