ظرفیت تولید آبزیان شیلات کرمانشاه به 15 هزار تن خواهد رسید

چهار‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


کیومرث شهبازی وضعیت تولید شیلات در استان کرمانشاه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی می شود تولید آبزیان در پایان سال جاری به 15 هزار تن و در پایان سال آینده به 19 هزار تن برسد.
وی افزود: خوشبختانه از سال 1374 که پرورش آبزیان در کرمانشاه آغاز شد، هرساله با رشد مواجه بوده ایم به گونه ای که از تولید 222 تن شلات در سال 84 به تولید 14 هزار تن در سال گذشته رسیدیم و پیش بینی می شود این مقدار تا چهار سال دیگر (پایان سال 1396) به 60 هزار تن برسد.
شهبازی با تاکید بر اینکه شیلات استان از ظرفیت های بالایی برخوردار است گفت: بر اساس چشم انداز بلند مدت در سال 1404 باید به تولید 100 تن برسیم.
وی همچنین کرمانشاه را یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه تولید آبزیان معرفی کرد و گفت: کرمانشاه در میان استان های غیر ساحلی کشور در زمینه تولید ماهیان گرم آبی رتبه اول و در زمینه تولید ماهیان سردآبی رتبه پنجم را دارد.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه به پرورش ماهیان خاویاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: محل اصلی پرورش این ماهیان نیمکره شمالی بخصوص دریای خزر است.
شهبازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه و جود دارد و تاس ماهی روسی که یکی از انواع ماهیان خاویاری است در استان کرمانشاه برای اولین بار به سن بلوغ رسیده است.
وی در پایان از تدوین برنامه ای جامع برای تبدیل شدن کرمانشاه در آینده به قطب تولید ماهیان خاویاری از نظر تولید گوشت و خاویار خبر داد
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید