آمادگی برای صدور مجوز پرورش ماهی در سدهای خراسان شمالی

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
آمادگی برای صدور مجوز پرورش ماهی در سدهای خراسان شمالی

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی گفت: شیلات استان برای صدور مجوز پرورش ماهی در سدهای غیرشرب خراسان شمالی آمادگی دارد

غلامرضا حجی‌پور امروز در بجنورد اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل اولویت اصلی شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی توسعه پرورش ماهی در قفس‌ و در سدها غیر شرب را در برنامه کاری دارد.

وی گفت: در این راستا آمادگی برای صدور مجوز پرورش ماهی در سدهای غیر شرب خراسان شمالی وجود دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی افزود: بر همین مبنا با هماهنگی‌های شرکت آب منطقه‌ای استان در مخزن سدهای چری،گلول و همچنین با آماده شدن سد بش قارداش امکان پذیر است.

وی گفت: این طرح‌ها در قالب پرورش ماهی در قفس از سوی سرمایه‌گذاران استان در بخش شیلات اجرا می شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی بیان داشت: از این‌ رو سرمایه‌گذاران در این بخش می‌توانند ضمن ارائه درخواست به شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی و آب منطقه‌ای ضمن تنظیم قرارداد و انجام روال قانونی، طرح خود را اجرایی کنند.

وی گفت: شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی، توسعه پرورش ماهی در استان را از طریق ورود سرمایه‌گذاران در اولویت کاری خود دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: این برنامه با هدف افزایش تولید و مصرف ماهی در استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سرانه مصرف ماهی در استان 7.1 کیلوگرم است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید