فعالیت دو هزار 535 واحد پرورش ماهیان گرم آبی در مازندران

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

فعالیت دو هزار 535 واحد پرورش ماهیان گرم آبی در مازندران
معاون آبزی پروری شیلات مازندران از فعالیت 2 هزار و 535 واحد مراکز پرورش ماهیان گرم آبی اعم از آب بندان‌ها،مزارع گرم آبی و دریاچه‌های پشت سد در مازندران خبر داد و گفت: از این تعداد سه واحد دریاچه پشت سد،560 واحد آب بندان فعال و بقیه مزارع پرورش ماهیان گرم آبی هستند.
محمدزاده مساحت این مراکز را 15 هزار و 700 هکتار بیان کرد و افزود: در سال جاری 49 هزار و 250 تن انواع ماهیان گرم آبی در این مراکز تولید و به بازار مصرف عرضه شد که در مقایسه با سال گذشته 5/6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گفته وی: ماهیان گرم آبی شامل کپور نقره‌ای(فیتوفاک )،کپور علفخوار (آمور،کپور معمولی و کپور سرگنده (بیگ هد) است.
وی تغذیه کپور معمولی را غذای کنسانتره، تغذیه کپور علفخوار یا آمور با علوفه، تغذیه کپور نقره‌ای یا فیتوفاک از فیتوپلانکتون‌های داخل آب و تغذیه بیگ هد را ژیوپلانکتون‌ها دانست و گفت: برای رشد فیتوپلانکتون‌ها و ژیوپلانکتون‌ها در داخل آب تامین عناصری مثل ازت و فسفر الزامی که این مهم از طریق کوددهی انجام می‌شود.
معاون آبزی پروری شیلات مازندران با بیان اینکه برای رشد این ماهی‌ها به هیچ وجه از فضولات انسانی یا حیوانی که در بعضی اذهان وجود دارد استفاده نمی‌شود، افزود: استفاده از آن نه اقتصادی است و نه از نظر تولید امکان چنین کاری وجود دارد چون این امر به تنهایی منجر به تلفات ماهی می شود
هم اکنون در مزارع پرورش ماهیان گرم آبی مازندران بیش از 3هزارو500 نفر مشغول به کارهستند
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید