مبارزه با صید غیرمجاز ˈترالˈ نیازمند عزم همگانی

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت:مبارزه با روش صید مخرب و غیرمجاز ترال (کف روب) در خلیج فارس و خارج از فصل آزاد سازی صید میگو به عزم ملی و همگانی نیازدارد
حاجیان افزود:حل این مشکل ، نیازمند کمک ومشارکت همه دستگاه ها، نهاد ها و نیروهای مرتبط دریابانی، مرزبانی، سپاه و حمایت همه جانبه دستگاه قضایی است.

وی بیان کرد:وظیفه ذاتی شیلات حفظ ذخائر دریاست و با صیدهای غیرقانونی به ویژه ترال به صورت جدی مبارزه می کند.

وی اضافه کرد: روش صید ترال از سال های گذشته دراستان بوشهر آغازشده و همین امر آسیب های زیادی به ذخایر، صیدگاه ها و زیست گاه های آبزیان خلیج فارس وارد کرده است.

حاجیان ادامه داد: شیلات استان بوشهر برای مقابله با صید ترال در آب های این استان مبادرت به خرید کشتی های بزرگ و واگذاری آنها به بخش خصوصی کرده است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر درباره تولید میگوی پرورشی در این استان اظهارکرد: در این استان سه هزارهکتار اراضی برای تولید میگوی پرورشی آماده سازی شده است و امسال 9هزارتن میگوی پرورشی از این اراضی تولید و بخش عمده آن به کشورهای ویتنام، چین، اسپانیا و امارات صادر شد.

حاجیان ، در بخش دیگری از مطالب خود به نگرانی صیادان از ماموریت کشتی تحقیقاتی شیلات در دریا اشاره کرد و گفت: ماموریت این گونه کشتی ها ، حفظ ذخائردریایی و صید برخی گونه های دریایی واعلام امکان صید ماهیی یال اسبی برای کشتی هاست.

وی ادامه داد: هم اکنون مجوز یک ماه صید ماهی یال اسبی برای 11کشتی شهرستان دیر صادرشده است و مشغول صید

هستند.

در روش صید ترال ، صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملا بسته شده است و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا و یا لایه های میان آبی و با فاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان مورد نظر می کنند.

صید ترال ، کف دریا را جارو می کند و نه تنها نسل آبزیان را از بین می برد، بلکه شاید نسلی از انسان ها را هم از دیدن آبزیان محروم می کند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید