دانشگاه ارومیه به وظایف خود در قبال دریاچه ارومیه عمل نکرده است

چهار‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

دانشگاه ارومیه به وظایف خود در قبال دریاچه ارومیه عمل نکرده است
رحیم حب نقی در حاشیه در آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موافقت ارتقای پژوهشکده آرتمیا و آبزیان به پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه، زمینه همکاری متخصصان گروه‌های آب، معدن، شیمی، زمین‌شناسی، محیط‌زیست، بیولوژی و سایر گروه‌های مرتبط از داخل و خارج دانشگاه را با پژوهشکده جدید فراهم کرد.
وی ابراز داشت: پژوهشکده آرتمیا و آبزیان دانشگاه ارومیه برای درگیر کار کردن همه صاحبنظران و متخصصان در زمینه‌های آب، معدن، شیمی، زمین‌شناسی، محیط‌زیست و بیولوژی و... به پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه راه‌اندازی شد.
حب نقی تصریح کرد: دانشگاه ارومیه در کنار دریاچه ارومیه مسئولیت خطیری در زمینه‌های پژوهشی و علمی مرتبط با دریاچه داشته و دارد ولی در این مورد به وظیفه منطقه‌ای خود در قبال دریاچه ارومیه به خوبی عمل نکرده که امید است از این به بعد این امر محقق شود.
وی افزود: در حال حاضر دانشگاه ارومیه به دریاچه ارومیه به عنوان ظرفیت منطقه‌ای پایان‌ناپذیر و یک ثروت خدادادی نگاه می‌کند و از این به بعد بودجه‌های پژوهشی داخل و خارج دانشگاه باید در این رابطه هزینه شود.
سرپرست دانشگاه ارومیه در پایان اذعان داشت: مسئولان دانشگاه ارومیه در راستای توسعه توجهات به دریاچه ارومیه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید