علاقه مندی سرمایه گذار خارجی به فعالیت در جزیره آشوراده

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

علاقه مندی سرمایه گذار خارجی به فعالیت در جزیره آشوراده
ظرفیت های سرمایه گذاری جزیره آشوراده در زمینه ماهیان خاویاری و گردشگری مورد توجه نمایندگان روسیه و داغستان قرار گرفت.
ماکسیم بارانف سرکنسول روسیه در رشت و علی اف نماینده اقتصادی جمهوری خودمختار داغستان روسیه در ایران به همراه جمعی از مسوولان استان از جزیره آشوراده دیدن کردند
این بازدید به منظور بررسی زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های شیلات و ماهیان خاویاری و همچنین پروژه های گردشگری در جزیره آشوراده صورت گرفت.

در این برنامه علاوه بر سواحل آشوراده، پن ها (قفس های پرورش ماهی) نیز مورد بازدید قرار گرفت.

همچنین در نشست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با نماینده اقتصادی داغستان، در باره سرمایه گذاری در استان بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست، یوسف بسنجیده مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری، کلیاتی از اوضاع اقتصادی استان را بیان کرد و سپس حسین طلوعیان معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، ضمن تبیین وضیعت صنعت و معدن استان، ظرفیت های سرمایه گذاری استان را تشریح کرد.

داود طبرسا مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان نیز در این نشست بستر قانونی سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران را بیان کرد و مزایای تملک تا صد درصد سهام به نام سرمایه گذاران خارجی که در داخل استان و کشور سرمایه گذاری کنند را برشمرد.

علی اف علاوه بر نماینده اقتصادی جمهوری داغستان، رییس هیات مدیره شرکت Oil Mineral Investment در ایران است.

وی پس از بحث و تبادل نظر علاقه مندی خود را به سرمایه گذاری در ایجاد دهکده گردشگری در استان گلستان اعلام کرد و افزود: بررسی های ما در زمینه ایجاد دهکده مذکور در منطقه رامیان به پایان رسیده و تقریبا اجرای آن از نظر شرکت قطعی شده است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز اجرای پروژه مشابهی را در منطقه 'درازنو' گرگان در دست بررسی داریم که امیدواریم بررسی ها بزودی پایان یابد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید