تولیدات گوشتی کشور ممهور به "کدحلال" می شوند

چهار‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

تولیدات گوشتی کشور ممهور به "کدحلال" می شوند
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی از برنامه این نمایندگی برای رونمایی از "کد حلال" خبر داد و گفت: این کد برای اولین بار است که در ایران بر کشتارها و تولیدات گوشتی کشور درج می شود.
سمنان، حجت الاسلام والمسلمین حمزه کلانتری در گردهمایی ناظرین شرعی و بهداشتی کشتارگاه‌های استان سمنان با اعلام این خبر، اظهارکرد: هفته آینده طی برنامه‌ای با حضور علما و مسوولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به مزایا و ویژگی‌های "کدحلال" اضافه کرد: با درج این کد بر روی تولیدات گوشتی که عددی هشت رقمی است، ناظر شرعی و محل کشتار دام مشخص می شود.
کلانتری با اشاره به اینکه پس از رونمایی از این کد ظرف سه تا شش ماه در کشور اجرای آن توسعه می‌یابد اظهار کرد: این کد بر روی تمام کشتارهای داخل و حتی محصولات صادراتی ایران درج خواهد شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور از نظارت دقیق ناظران بر انجام ذبح شرعی دام در کشتارگاه‌های کشور خبرداد و گفت: با استقرار ناظران روند نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه‌های کشور با دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 900 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های کشور فعالیت دارند و تنها تعداد کمی از کشتارگاه‌های کشور، فاقد ناظر شرعی هستند که دلیل آن نیز سنتی بودن کشتارگاه‌ها و کشتار محدود آنها است. ضمن اینکه حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی، امسال موظف به تعیین ناظر شرعی برای این کشتارگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مراکز فرآوری و آبزیان نیز تحت نظارت ناظران شرعی قراردارند اظهارکرد: در حال حاضر بیش از 700 کشتارگاه در سراسر کشور فعالیت دارند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید