صدور مجوز جدید برای تولید 5 هزار تن ماهی در قفس

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

صدور مجوز جدید برای تولید 5 هزار تن ماهی در قفس
مدیرکل شیلات هرمزگان از صدور مجوز جدید برای تولید پنج هزار تن ماهی در قفس در جزیره قشم خبر داد
سید پرویز محبی در نشستی با بیان این خبر افزود: برای تولید این میزان ماهی در قفس دو مجوز سه و دو هزار تنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صادر شده است.
وی ادامه داد: با توجه به مزیت‌های پرورش ماهی در قفس و همچنین سودآوری آن و حمایت‌های دولت خوشبختانه استقبال سرمایه‌گذاران از این مهم رو به افزایش چشمگیری قرار گرفته است.
مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین از نصب چهار واحد قفس جدید در جزیره هنگام توسط بخش خصوصی خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا بهمن ماه 10 قفس دیگر نیز نصب شود.

محبی با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس در هرمزگان به صورت آزمایشی از سال 86 در جزیره هنگام و بندرآفتاب به اجرا در آمده است، افزود: هم اکنون طرح‌های پرورش ماهی در قفس در جزایر لارک، هنگام و اطراف جزیره قشم به اجرا در می‌آید.

مدیرکل شیلات هرمزگان تولید ماهی در شرایط طبیعی، عدم نیاز به زمین در خشکی، مقرون به صرفه بودن، هزینه‌های پایین و زود بازده بودن از مزیت‌های پرورش ماهی در قفس خواند.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر، با توجه به وجود محدودیت‌های فراوان در بهره‌برداری از منابع آبی، توجه به توسعه پرورش ماهی در قفس و جایگزینی آن با فعالیت‌های صیادی در برنامه‌های شیلات قرار گرفته است
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید