تولید 13 هزار تن انواع ماهی سردآبی و گرم‌آبی در آمل

سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۸ بازدید

تولید 13 هزار تن انواع ماهی سردآبی و گرم‌آبی در آمل
رئیس اداره شیلات آمل و محمودآباد گفت: 13 هزار تن انواع ماهی سردآبی و گرم‌آبی سال گذشته در این شهرستان تولید شده است.
هادی عقیلی در آیین بهره‌برداری از هشتمین مزرعه آبزی‌پروری ماهی خاویار مازندران اظهار کرد: 13 هزار تن انواع ماهی سردآبی و گرم‌آبی سال گذشته در این شهرستان تولید شده است.
وی افزود: شهرستان آمل 70 درصد تولید ماهی قزل‌آلای مازندران را به خود اختصاص داده و سالانه بیشترین تولید ماهی قزل‌آلای استان را در اختیار دارد.
رئیس اداره شیلات آمل و محمودآباد خاطرنشان کرد: تعداد 320 مزرعه پرورش انواع ماهی سردآبی، گرم‌آبی، قزل‌آلا و پرورشی در آب‌بندان‌های حوزه شیلات آمل و محمودآباد مشغول به کار هستند.

این مسئول تصریح کرد: امروزه بالاترین تولید و پرورش ماهی‌های سردآبی را در بخش لاریجان مازندران شاهد هستیم که این حوزه رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

عقیلی با اشاره به بهره‌برداری و افتتاح هشتمین مزرعه آبزی‌پروری ماهی خاویار مازندران در شهرستان آمل، یادآور شد: این پروژه عملیات ساخت را در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع از سال 1392 آغاز کرد و هم‌اکنون با زیربنایی حدود 560 متر مربع به‌همراه 300 متر مربع مزرعه تولیدی افتتاح شد.

وی بیان کرد: ظرفیت این مزرعه به طور میانگین تولید سالانه 20 تن گوشت حاصل از ماهیان خاویاری است و برای عملیاتی شدن آن بیش از 450 میلیون تومان هزینه شد که 200 میلیون تومان آن از محل تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی بود
منبع: قارس

دیدگاه خود را بیان کنید