اعتراض صیادان بندر دیر بوشهر نسبت به شیوه صید غیر قانونی

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۷ بازدید

اعتراض صیادان بندر دیر بوشهر نسبت به شیوه صید غیر قانونی
جمعی از صیادان بندر دیر که 50 نفر تخمین زده شدند به نمایندگی از جامعه صیادان این بندر در استان بوشهر صبح سه شنبه نسبت به استفاده از روش مخرب صید ترال (کف روب) توسط عده ای از افراد متخلف اعتراض کردند.
این عده با حضور مقابل فرمانداری دیر از مسوولان خواستار برخورد جدی با شیوه غیر قانونی صید توسط افراد متخلف شدند.
نایب رییس تعاونی صیادان بندردیر گفت: معترضان، روش صید ترال را عاملی مهم در تخریب محیط زیست و آبزیان دریایی و رکود فعالیت صید و صیادی عنوان کردند.
«عیسی فولادی» افزود: انجام غیر قانونی این روش صید توسط صیادان متخلف غیربومی در دریا و عدم برخورد شدید مسوولان ذی ربط با آنها از جمله دلائل برپایی این اجتماع است.

چند نفر از نمایندگان صیادان معترض پس از یک ساعت تجمع، به اتفاق نایب رییس تعاونی صیادی در دفتر فرماندار حضور یافتند و درجلسه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

صیادان معترض دیری پس از شنیدن وعده های فرماندار این شهرستان در انعکاس مشکلاتشان به مسوولان بالاتر با تلاش تعاونی صیادی بندر دیر به تجمع خود پایان دادند.

فرمانداردیرضمن تایید مشکلات صیادان این بندر گفت: ذخایر خدادادی دریا متعلق به همه صیادان و بهره برداران از دریاست که باید با شیوه های قانونی و صحیح از آن استفاده کرد.

«حمزه اعتماد» افزود: برای نگهداری این ذخایر عظیم دریایی، مسوولان باید در حفظ و حراست از آن تلاش جدی داشته باشند و با متخلفان در دریا برخورد شود.

وی گفت: یکی از مطالبات جدی و اساسی صیادان این بندر برخورد با صیادانی است که با بکارگیری روش ها و ادوات و تورهای مخرب در دریا صید می کنند و نسل آبزیان دریایی را به خطر انداخته اند که این مطالبه قانونی صیادان بارها در جلسات شهرستان و استان بوشهر مطرح شده است.

بندردیر در فاصله 180 کیلومتری جنوب بوشهر به عنوان بزرگترین بندرصیادی کشور درکنار دریای نیلگون خلیج فارس، دارای سه هزار صیاد در قالب 300 قایق، 31 موتورلنج و 11 کشتی صیادی است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید