دو گروه متخلف صید غیرمجاز ماهی در پیرانشهر دستگیر شدند

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

دو گروه متخلف صید غیرمجاز ماهی در پیرانشهر دستگیر شدند
رییس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: دو گروه متخلف صید غیرمجاز ماهی شامل شش صیاد که به وسیله جریان برق و بدون مجوز اقدام به صید ماهی می کردند در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
فاروق سلیمانی افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در هنگام ماموریت و کنترل در حاشیه رودخانه زاب و در نزدیکی روستای 'ریکاوی' و سد 'سیلوه' این شهرستان و در دو ماموریت این صیادان متخلف را دستگیر کردند.
وی گفت: ماموران یگان حفاظت در ماموریت اول موفق به دستگیری چهار نفر متخلف که اقدام به صید غیرمجاز ماهی به وسیله موتور برق و جریان الکتریسیته می کردند شدند.
سلیمانی با اشاره به اینکه این افراد با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند افزود: از این صیادان متخلف یک دستگاه موتور برق، مقداری کابل، ادوات شکار و 75 قطعه ماهی معمولی رودخانه ای کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: صید با موتور برق از معضلات بزرگ زیست محیطی در منطقه است که صدمات زیادی به حیات آبزیان وارد می کند که به طور جدی با آن برخورد می شود.

وی گفت: با نهادینه کردن فرهنگ محافظت از محیط زیست و آشنایی آسیب ها و صدماتی که دستگاه های موتور برق به اکوسیستم آب وارد می کنند، می توان با متخلفان صید ماهی به این شیوه غیر قانونی مقابله کرد.

سلیمانی با اشاره به دستگیری دو صیاد متخلف در یک ماموریت دیگر نیز گفت: مأموران یگان حفاظت حین انجام مأموریت گشت و کنترل در سد سیلوه دو صیاد بدون مجوز را دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: از این دو صیاد نیز دو رشته دام تور ماهیگیری کشف و ضبط شده و برای آنها پرونده اخذ مجوز صید ماهی تشیکل شده است.

شهرستان پیرانشهر با 123 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید