دانش تولید و تعمیر الکتروپمپ‌های عظیم 100 درصد بومی شد

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


غلامرضا کایدی اظهار کرد: شرکت راصد صنعت توسعه با سرمایه‌گذاری داخلی و بهره‌گیری از توانایی و استعداد مهندسان جوان ایرانی، با استفاده از روش مهندسی معکوس به دانش تولید و بهینه‌سازی الکتروپمپ‌های عظیم به صورت صد درصد بومی دست یافت.
وی ادامه داد: ما توانستیم به تکنولوژی تولید نمونه‌هایی از شرکت‌هایی همچون KSB آلمان، تویوتای ژاپن، هتی موتور و یاتای چین، FLYGT سوئد و PENTAX ایتالیا دست یابیم.
مدیرعامل شرکت راصد صنعت توسعه با بیان اینکه این نوع الکتروپمپ‌ها تا کنون از کشورهای آلمان و چین وارد می‌شد عنوان کرد: شرکت راصد صنعت توسعه با مهندسی معکوس و اعمال تغییرات و بر طرف نمودن برخی از نقاط ضعف‌ نسبت به بهبود و بومی‌سازی و ساخت آن‌ها اقدام نمود.
وی افزود: با توجه به دبی بالا و خروجی قابل توجه حد کمِ این الکترو پمپ‌ها، می‌توان از آن‌ها در آبیاری مزارع وسیستم‌های زه‌کشی و دفع زه‌آب در آبیاری، برای مجتمع کشت و صنعت، شیلات، نیروگاه‌ها و سد‌ها استفاده نمود.
کایدی با بیان اینکه این شرکت در آبان 1392 موفق به دریافت رتبه ملی طرح‌های بر‌تر کشوری از چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل از معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری شد تصریح کرد: انواع پمپ‌هایی که تا کنون در این شرکت تولید و تعمیر شده است تمامی پمپ‌هایی با دبی 5 متر بر ثانیه تا دو هزار و 250 متر برثانیه است.
وی اذعان کرد: این شرکت امکان لجستیکی قابل توجهی در خدمات فنی مهندسی مرتبط با الکتروپمپ‌ها را دارد و می‌تواند نقش پشتیبانی مهمی در مدیریت بهینه توزیع و مصرف آب را در کشاورزی خوزستان ایفا کند و در همین راستا به ارتقاء و بهبود راندمان آبیاری کمک کند.
مدیرعامل شرکت راصد صنعت توسعه خاطر نشان کرد: در حال حاضر متوسط راندمان آبیاری در کشاورزی کشور حدود 30 درصد است که این میزان در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بالغ بر 52 درصد است.
شرکت راصد صنعت توسعه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که برای سرویس‌دهی به کشت و صنعت‌های تابعه بر پایه دانش بومی تاسیس شد و تا کنون خدمات زیادی به سایر مشتریان بخش خصوصی، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در استان خوزستان و سایر نقاط کشور ارائه نمود
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید