راه‌اندازی مرکزآموزش تولید بچه میگو درسایت‌های پرورشی بوشهر

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


بهناد حاجیان در نشست با مسئولان مراکز پرورش میگوی استان بوشهر با بیان اینکه این استان زیرساخت‌های لازم در پرورش آبزیان دارد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های پرورش آبزیان ، سواحل، تولید غذای میگو و بچه میگو است که تمامی این زیر ساخت‌ها در استان بوشهر وجود دارد.
مدیر کل شیلات استان بوشهر از فعالیت 10 مرکز تکثیرمیگو در استان خبرداد و گفت: ظرفیت این مراکزتولید بیش از یک‌میلیارد قطعه بچه میگو است که نسبت به نیاز مراکز پرورشی تولید و عرضه می‌کنند.
حاجیان تولید بیش از800میلیون بچه میگو در 10مرکز تکثیر میگوی استان را یکی از ویژگی‌های استان دانست و افزود: تولید بچه میگو در استان ،بسیاری از مشکلات پرورش دهندگان را برطرف می‌کند و سبب کاهش هزینه تامین بچه میگو برای پرورش است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه تولید بچه میگو خودکفا است تصریح کرد: مراکز تکثیر میگو در استان بوشهر از کارشناسان کشورهای آسیای شرقی استفاده می‌کنند که این نوع کارشناسان ممکن است حامل ویروس‌های بیماری‌های میگو باشند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه پرورش دهندگان میگو برای تولید بچه میگو خبرداد و گفت: برای خودکفا شدن پرورش دهندگان از بچه میگو کارگاه آموزشی ویژه این تولید کنندگان اوائل سال آینده در مراکز پرورشی برگزار می‌شود.
حاجیان افزود: برای مراکز تکثیر غیر فعال نیز تلاش می شود تسهیلاتی با سود کم برای فعال شدن دوباره این مراکز پرداخت شود.
وی با بیان اینکه مجوز راه اندازی مرکز تکثیر و پرورش از طریق نظام مهندسی صادر می شود گفت: براساس مکاتبات انجام شده بنا داریم که ارائه مجوز با شیلات نیز هماهنگی صورت گیرد
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید