سالانه ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید می‌شود

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
سالانه ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید می‌شود

مسئول صید اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: سالانه ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید می‌شود

سید عزیز مهدوی ظهر دوشنبه در نشست با کارشناسان صید شیلات استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه صید دارای ظرفیت بالایی است و سالانه بیش از ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب شهرستان‌های استان بوشهر با خلیج فارس همجوار هستند، اضافه کرد: بخش زیادی از مردم استان بوشهر در عرصه صید و صیادی و مشاغل مرتبط با دریا فعالیت دارند.

مهدی ادامه داد: هم‌اکنون در آب‌های استان بوشهر بیش از ۵۰۰ شناور صیادی سنتی به صید می پردازند که تجهیزات و سیستم ماهواره‌ای ارتباط و ردیابی ندارند و با مشکلات متعددی روبرو می‌شوند.

مسئول صید اداره کل شیلات استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای ارتقای ایمنی و افزایش امنیت تردد شناورهای صیادی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در همین راستا شناورهای صید سنتی به سیستم ردیاب ماهواره‌ای تجهیز می‌شود.

وی از آغاز نصب این سیستم‌ها در آینده نزدیک با مشارکت مالکان شناورها خبر داد و افزود: یکی از اهداف نصب این سیستم‌ها کاهش عبور از مرزهای دریایی است که در گذشته مشکلات زیادی را در پی داشته است.

مهدوی افزود: این شناورها به دو روش تجهیز می‌شوند که در سیستم تلفن همراه اول تا محدوده ۳۰ کیلومتر دور از ساحل پوشش می‌دهد و به صورت نیمه آنلاین است و سیستم ماهواره‌ای ارتباط و ردیابی شناور به صورت آنلاین و کل محدوده‌های دریا است

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید