21 میلیون ماهی قرمز از گیلان آماده سفر به تنگهای بلورین

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

21 میلیون ماهی قرمز از گیلان آماده سفر به تنگهای بلورین
با نزدیک شدن بهار 21 میلیون و 267 هزار ماهی قرمز تولید شده در گیلان خود را برای حضور بر سر سفره های هفت سین نوروز 93 در تنگهای بلورین آماده می کنند
مدیرکل شیلات گیلان گفت : امسال در مجموع 24 میلیون و 222 هزار قطعه ماهیان زینتی در 25 مزرعه پرورش ماهی در گیلان تولید شده اند .

ˈ حجت سعیدی ˈ با اشاره به اینکه از این تعداد 21 میلیون و 267 هزار قطعه ماهی قرمز هستند افزود : نسبت به سال گذشته رشد دو درصدی در تولید ماهیان قرمز را شاهد هستیم .

وی افزود : سایر ماهیان زینتی تولیدی در گیلان را ماهیان آکواریومی نظیر گورامی ، کاتریش ، انجل ، سیلور ، تایگر و سایر گونه ها تشکیل می دهند .

سعیدی ، ارزش اقتصادی ماهیان زینتی تولید شده در گیلان را 30 میلیارد ریال و عمده خریداران را از استانهای تهران ، آذربایجان شرقی و ، خراسان شمالی عنوان کرد .

وی خاطرنشان کرد : آب مورد استفاده برای نگهداری ماهی قرمز باید بهداشتی باشد و در مورد استفاده از آب های شرب شبکه آبرسانی شهری بهتر است قبل از استفاده برای تعادل گازها و خروج کلر حداقل به مدت 48 ساعت در ظرفی باقی بماند .

مدیرکل شیلات گیلان افزود : از قرار دادن آکواریوم ها و یا تنگ های ماهی جلوی نور مستقیم آفتاب ، کنار شومینه ها و یا داخل آشپزخانه باید خودداری شود .

وی خاطرنشان کرد : برای نگهداری طولانی مدت ماهیان قرمز مثلا در خانه و کنار سفره های هفت سین مقداری آب مورد نیاز هر قطعه ماهی انگشت قد ، حداقل یک لیتر منظور شود و یک تا دوبار در هفته آب ماهیان را تعویض و از شن و ماسه های رنگی و تیز جهت تزئین آکواریوم ها و تنگ های ماهیان استفاده نشود

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید