رفتار شهروندان آستارایی با پرندگان مهاجر در خور تحسین است

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: برخورد و نوع رفتار شهروندان بافرهنگ آستارایی با پرندگان مهاجر در خور تحسین و ستایش است
شهروز قلی نژاد: فرود 37 قطعه پلیکان در محدوده آبگیر طبیعی شیلات در داخل شهر آستارا زیبایی وصف ناپذیری به این منطقه داده است.

وی با اشاره به اینکه این پرندگان مهاجر روزانه مورد استقبال و بازدید صدها نفر از شهروندان و مسافران قرار می گیرد ، اضافه کرد: شهروندان از هر گونه آزار ، اذیت ، شکار و نیز از دادن مواد خوراکی فاسد و فاقد ارزش غذایی به پرندگان مهاجر خودداری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا فرود پرندگان مهاجر را به آبگیر شیلات به سبب دمای آب مناسب و امنیت موجود در آن مکان را مطلوب ذکر کرد و ادامه داد: این پرندگان مهاجر با پرواز کردن و فرود آمدن در محدوده تالاب آق ، استیل و آبگیر طبیعی شیلات تا پایان فصل سرما ، زیبایی زیست محیطی این مناطق را دو چندان می کنند.

قلی نژاد آبگیر طبیعی درون شهری آستارا را در نوع خود در سطح کشور منحصر بفرد عنوان کرد و گفت: این آبگیر طبیعی حدود سه هکتار مساحت دارد.

وی در ادامه وجود تالاب ها را علاوه بر تاثیر زیست محیطی در تقویت بخش های اقتصادی و کشاورزی یک منطقه موثر خواند و افزود: بایستی با فرهنگ سازی درست و سازنده از تالاب ها و آبگیرهای طبیعی محافظت شود
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید