امسال سرانه مصرف ماهی آذربایجان غربی به 6 کیلوگرم رسیده است

یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

امسال سرانه مصرف ماهی آذربایجان غربی به 6 کیلوگرم رسیده است
امسال سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی به شش کیلوگرم رسیده است
محمد شیرولیلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی به شش کیلوگرم رسیده و تقریبا تولید آذربایجان غربی جوابگوی مصرف است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه ماهیان تولیدی در استان مشتریان خارج از استانی نیز دارند لذا به جای ماهیان خارج شده، از شمال و جنوب کشور ماهی یا کنسرو وارد می‌شود.
وی تصریح کرد: بالاترین نرخ رشد مصرف غذا در کشورهای مختلف جهان از آن آبزیان است و توسعه این بخش و توجه ویژه به ترویج مصرف محصولات آبزی‌پروری نقش مهمی را در امنیت غذایی جامعه ایفا خواهد کرد.
شیرولیلو متذکر شد: املاح، مواد معدنی و وجود سرشار امگا سه، ارزش محصولات آبزی را به نسبت سایر محصولات پروتئینی در جایگاه بالاتری قرار داده و افزایش مصرف محصولات آبزی‌پروری در جهان سهم آبزیان در تامین مواد پروتئینی جوامع را روز به روز افزایش می‌دهد.
وی ابراز داشت: از جمله خصوصیات استخرهای ذخیره آب کشاورزی در رابطه با پرورش ماهی این است که آب تأمین‌کننده این استخر‌ها معمولاً چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های کشاورزی هستند که این گونه منابع آبی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی بوده و محیط مناسبی را برای رشد و نمو ماهی‌ها فراهم می‌کند.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه مناسب‌ترین گونه‌های کپور ماهیان برای پرورش در مخازن ذخیره آب کشاورزی کپور معمولی و کپور علف‌خوار است، افزود: این دو گونه ماهی از انواع مواد غذایی موجود در مزرعه از قبیل انواع غلات، سبوس، علوفه‌ها و سبزیجات، ضایعات غذایی خانگی، پس مانده میوه‌جات و... به خوبی استفاده می‌کنند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید