فقط 30 درصد ازسیاست های شیلات دربخش تولید ماهی پرورشی محقق شده است

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

فقط 30 درصد ازسیاست های شیلات دربخش تولید ماهی پرورشی محقق شده است
مدیرعامل سازمان شیلات ایران گفت: در برنامه چهارم توسعه کشور تولید 100 هزار تن ماهی پرورشی تدوین شده بود که اکنون سالانه کمتر از 30 هزار تن از این میزان در کشور تولید می شود

حسن صالحی، در نشست با استاندار بوشهر افزود:در بخش تولید ماهی پرورشی تا رسیدن به سیاست های تدوین شده فاصله زیاد است.

وی اضافه کرد: ظرفیت و قابلیت جنوب کشور در پرورش آبزی مهم است و در این ارتباط طرح پرورش ماهی در قفس در دریا و پشت سدها و بندها در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی ادامه داد: استان بوشهر بهترین فعالیت های شیلاتی را درکشور دارد به گونه ای که در زمینه میگوی پرورشی بیش از 60 درصد تولید کشور متعلق به این استان است.

وی اظهار کرد: پرورش ماهی درقفس به صورت سیستم مداربسته برای نخستین بار در استان بوشهر اجرا می شود و نقش تاثیرگذاری در تولید ماهی دارد.

مدیرعامل سازمان شیلات ایران افزود: استفاده از آب های پشت سد رییسعلی دلواری برای تولید ماهی و اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس یکی از سیاست های شیلات ایران است که در استان های شمالی کشور پشت سدها و دریاها مورد استقبال قرار گرفت و برنامه ریزی شده این پروژه در استان های جنوبی نیز اجرا شود.

استاندار بوشهر گفت: برای تولید ماهی در قفس از ظرفیت آبهای ساحلی استان بوشهر و آب پشت سد رییسعلی دلواری منطقه شبانکاره استفاده می شود.

مصطفی سالاری اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت مهم دریاست که می توان از قابلیت های مهم این بخش درعرصه های گردشگری، شیلات و تجارت خارجی استفاده بهینه کرد.

وی با اشاره به این که از ظرفیت دریا در این استان تاکنون استفاده بهینه نشده است گفت: هرچند صنعت نفت و گاز در استان بوشهر دارای نعمات فراوانی است اما تنها درآمد ملی را افزایش می دهد ونقشی مهم در معیشت، اشتغال و وضعیت مردم استان بوشهر ندارد.

استاندار بوشهر ادامه داد: تکیه به صنعت نفت وگاز استان بوشهر عقلانی نیست و باتوجه به ظرفیت های مهم دیگر این استان و سرمایه گذاری در آنها می توان تاثیر مستقیم بر امور مردم داشته باشد.

سالاری گفت: استفاده مطلوبی از سواحل استان برای پرورش میگو شده ولی این ظرفیت بیش از این مقدار است که تاکنون به بار نشسته است و پرورش و تولید ماهی در قفس یکی از ظرفیت های دیگر استان بوشهر است که تاکنون اقدامات قابل توجهی نشده است.

استاندار بوشهر، عمق مناسب آب و فراهم بودن محیط برای پرورش ماهی در قفس از ظرفیت استان بوشهر در این بخش خواند و بیان کرد: سرمایه گذاری در این بخش که بازگشت سرمایه درمدت کوتاهی به دنبال دارد می تواند در شهرستان های ساحلی استان بوشهر تحول آفرین باشد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید