فعالیت 1000 خانوار صیاد در آذربایجان‌غربی

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۳ بازدید


مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: تعداد یک‌هزار خانوار صیاد در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند
محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: تعداد 10 تعاونی صید و صیادی با اشتغال بیش از یک‌هزار خانوار صیاد و با تولید انواع ماهیان بومی و گرمابی در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: تسهیلات بانکی به مبلغ پنج هزار میلیون ریال برای این بخش منظور شده است و در خصوص صید قاچاق ماهی تعاونی‌های صید و صیادی قاچاق انجام نمی‌دهند ولی توسط افراد عادی گاهی مشاهده می‌شود که در این صورت مراتب به مراجع مربوطه ارجاع داده می‌شود.
وی یادآور شد: میزان تسهیلات اعطایی امسال نزدیک به 30 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه‌گذاری بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، 30 میلیارد ریال در زمینه سرمایه در گردش تسهیلات اعطا شود.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده و مکانیزه کردن مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در آذربایجان غربی به انواع دستگاه‌های هواده، اکسیژن‌ساز و ... تلفات آبزیان در آذربایجان‌غربی ناچیز بوده و در سال اخیر کاهش چشمگیری یافته است.
شیرولیلو خاطرنشان کرد: اقداماتی از قبیل صدور پروانه، تسهیلات بانکی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی، ارائه خدمات کارشناسی و فنی، سیاستگذاری کلان تولید مواد اولیه مورد نیاز به عهده شیلات است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در زمینه بازاریابی نیز سیاستگذاری و اجرای پروژه‌های زیربنایی توسط شیلات انجام می‌شود
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید