مزارع آبزی پرورموفق در زنجان به عنوان سایت الگویی معرفی می شوند

یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

مزارع آبزی پرورموفق در زنجان به عنوان سایت الگویی معرفی می شوند
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: مزارع آبزی پرورموفق به عنوان سایت الگویی به فعالان آبزی پروردر سطح این استان معرفی خواهند شد
محمود صیاد بورانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مزارع موفق به عنوان سایت الگویی در سطح شهرستان به همه فعالان معرفی خواهند شد تا عملکرد مثبت آن در قبال آموزش چهره به چهره به سایر آبزی پروران منتقل شود.

وی یادآورشد: مزارعی که بر اساس اصول فنی ومهندسی ساخته شده اند باید مجهز به تجهیزات تولید در واحد سطح از قبیل پمپ های هواده، پمپ برگشت آب و دستگاه نظافت کننده استخر باشند.

صیادبورانی ابرازکرد: این مزارع باید از بچه ماهی سالم ودارای گواهی دامپزشکی استفاده و در طول دوره پرورش از غذای استاندارد و با کیفیت مناسب برای تغذیه ماهیان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مزارع آبزی پرور موفق می توانند در مدت زمان کمتر ماهیان را به وزن انتظار برسانند.

صیاد بورانی افزود: از طرفی، قیمت تمام شده محصول به واسطه ضریب تبدیل مناسب تر غذا، طول دوره پرورش و مواجه آبزیان با بیماری ها کاهش می یابد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در سایت الگویی به ازای هر لیتر در ثانیه آب تازه ورودی یکهزار و 250 کیلو ماهی با قیمت 49 هزار ریال تولید می شود.

صیادبورانی تاکید کرد: مزارعی که فاقد مزایای مزارع الگویی هستند، به ازای هر لیتر در ثانیه آب تازه ورودی یکهزار کیلو گرم با قیمت تمام شده 55 هزار ریال ماهی تولید می شود.

وی افزود: اولین دوره آموزشی چهره به چهره سایت الگویی درشهرستان ماهنشان در روستای خلج به مدت یک هفته برگزار شد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید