بیش از 300تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل رودسر صید شد

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

بیش از 300تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل رودسر صید شد

رییس اداره شیلات شهرستان های رودسر و املش از صید بالغ بر 300تن انواع ماهیان استخوانی از آغاز صید تاکنون در سواحل رودسر خبر داد

علی اکبر قربان نیا بیان کرد: این میزان صید توسط 950صیاد رودسری در قالب 13شرکت تعاونی پره صیادی با انجام سه هزار و 470مرحله پره کشی انجام شد.
وی ارزش اقتصادی این میزان صید ماهیان استخوانی را 45میلیارد ریال اعلام کرد.
رییس اداره شیلات شهرستان های رودسر و املش در ادامه با بیان اینکه تولید ماهیان پرورشی در این شهرستان ها از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، اظهار کرد: سال گذشته با اجرای حدود 15طرح شیلاتی در رودسر ظرفیت تولید ماهیان گرمابی و سردابی این شهرستان به بیش از 500تن رسید که این میزان در سالجاری با اجرای بیش از 20طرح شیلاتی به بیش از700تن ارتقا خواهد یافت.

به گفته قربان نیا، در این راستا تسهیلاتی به رقم 20میلیارد ریال در نظر گرفته شده که متقاضیان می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی همچنین ظرفیت تولید آبزیان پرورشی در شهرستان املش را 200تن اعلام کرد و گفت: طرح های پرورش ماهیان سردابی در قالب مشاغل خانگی با ظرفیت تولید 18تن برای 9طرح و شش طرح سردابی با ظرفیت تولید40تن در سالجاری ظرفیت سازی شده است.

رییس اداره شیلات شهرستانهای رودسر و املش همچنین از فعال سازی رودخانه های میانده رود ،لزرجان و خشکرود رودسر با هدف تکثیر ماهی سفید به منظور تامین بچه ماهی بخش بازسازی ذخایر آبزیان در سالجاری اشاره و از استقرار اکیپ تخصصی و یگان حفاظت منابع آبزیان به همین منظور در منطقه خبر داد.

به گفته وی ،در سال گذشته بالغ بر 10میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه های رودسر رها سازی شد که در سالجاری این میزان به دلیل شرایط جوی مناسب از وضعیت بهتری برخوردار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهار هزار ماهیگیر در 300 کیلومتر آب های ساحلی خزر در محدوده گیلان از آستارا تا چابکسر در فصل صید فعالیت دارند.

صید ماهیان استخوانی از خزر به طور معمول در استان های شمالی از بیستم مهر تا بیستم فروردین ماه سال بعد انجام می شود و در بقیه ایام سال ( هنگام تخم ریزی ماهیان تا رسیدن به وزن اقتصادی ) صید ماهی ممنوع است.

شهرستان های رودسر و املش در شرق مرکز گیلان قرار دارند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید