صید ماهیان استخوانی دریای خزر دوباره تمدید شد

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

صید ماهیان استخوانی دریای خزر دوباره تمدید شد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر به مدت شش روز تا 23 فروردین جاری دوباره تمدید شد

حجت سعیدی در جمع صیادان این شهرستان اظهار کرد: کمیته مدیریت صید استان‌های شمالی پیشنهاد تمدید دوباره فصل صید را به سازمان شیلات ایران ارائه کرده است
وی از تمدید دوباره صید ماهیان استخوانی دریای خزر به مدت شش روز خبر داد و افزود: طبق تصمیم اتخاذ شده در کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران تمدید دوباره انجام شده است.

سعیدی اعضای کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران را متشکل از بخش اجرا، تحقیقات و نمایندگان جامعه صید و صیادی دانست و بیان کرد: صیادان گیلانی می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات صید تا ساعت 11 روز شنبه 23 فروردین جاری فعالیت صید و صیادی داشته باشند.
مدیرکل شیلات گیلان با تاکید براینکه مدت تعیین شده دیگر تمدید نمی‌شود، یادآور شد: فصل تکثیر ماهیان دریای خزر فرا رسیده و همکاری لازم با جامعه صید و صیادی شده است.
وی فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر را از 20 مهر سال 92 تا 15 فروردین جاری دانست و تصریح کرد: مدت صید در مرحله نخست تا 17 فروردین جاری تمدید شده بود.
سعیدی با اشاره به فعالیت 51 پره صیادی در گیلان، خاطرنشان کرد: تعداد چهار نفر صیاد در پره‌های تعاونی صیادی فعالیت صید را انجام می‌دهند.
مدیرکل شیلات گیلان از صید 3 هزار و 50 تن انواع ماهیان استخوانی از 20 مهر سال گذشته تاکنون در این استان خبر داد و اظهار کرد: صید ماهیان مذکور با 18 هزار مرحله پره‌کشی انجام شده است.
وی با بیان اینکه ماهی سفید بیشترین صید ماهیگیران گیلانی را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: صیادان گیلانی در مدت مذکور 2 هزار و 318 تن ماهی سفید از دریای خزر صید کردند.
سعیدی 22 درصد صید ماهیگیران گیلانی را ماهی کفال عنوان کرد و گفت: 671 تن ماهی کفال از 20 مهر سال گذشته تاکنون توسط پره‌های صیادی در گیلان صید شده است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید