صنایع تبدیلی در استان مرکزی بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد

چهار‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

صنایع تبدیلی در استان مرکزی بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد
معاون صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی مرکزی گفت: سال گذشته ۲۸ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با سرمایه‌گذاری ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان به بهره‌برداری رسید که این تعداد واحد، زمینه ایجاد ۳۸۰ فرصت شغلی را فراهم کرده است
رضا باجلانی با اشاره به فرصت های شغلی ایجاد شده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد واحد، توانایی جذب 98هزار تن محصولات خام کشاورزی را دارد و محصول خروجی این واحدها ببش از 62هزار تن است.
وی افزود: اجرای طرح های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نقش مهمی را در تامین امنیت غذایی، اشتغالزایی، عمران و توسعه کشور به ویژه مناطق روستایی دارد.
معاون مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی مرکزی تصریح کرد: از مجموع 28واحد صنایع تبدیلی، 10واحد صنایع باغی، 7واحد صنایع دامی، 10واحد صنایع زراعی و یک واحد صنایع شیلاتی است.
باجلانی با اشاره به مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در صنایع باغی گفت: در صنایع باغی 17میلیارد تومان با جذب 38هزار تن محصولات خام باغی بوده که این میزان سرمایه‌گذاری زمینه ایجاد 69 فرصت شغلی را فراهم کرده است.
وی افزود: مجموع 7واحد صنایع تبدیلی دامی با سرمایه‌گذاری 7میلیارد و 700 میلیون تومان زمینه ایجاد 94 فرصت شغلی را فراهم کرده و میزان جذب محصولات خام دامی برای این 7واحد 11 هزار تن است.
معاون مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی مرکزی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری 16میلیارد تومانی برای 10واحد صنایع زراعی تبدیلی ایجاد شده که این تعداد واحد زمینه ایجاد 105 فرصت شغلی را فراهم کرده و توانایی جذب 48هزار تن محصولات خام زراعی را داراست.
باجلانی با اشاره به سرمایه‌گذاری 500میلیون تومانی برای یک واحد صنایع شیلات گفت: جذب محصولات خام شیلاتی از جمله ماهی دریایی بیش از 1000تن است.
وی افزود: اعطای بیش از 8میلیارد و 700میلیون تومان تسهیلات برای این 28واحد بوده که از این میزان 2میلیارد و 900میلیون تومان به صنایع باغی، 2میلیارد و 400میلیون تومان صنایع دامی و 35میلیارد و 500میلیون تومان به صنایع زراعی از سوی دولت پرداخت شده است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید