راه‌اندازی و تشکیل شورای مشورتی صنایع شیلاتی

چهار‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

راه‌اندازی و تشکیل شورای مشورتی صنایع شیلاتی
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران از راه‌اندازی و تشکیل شورای مشورتی صنایع شیلاتی در استان‌هایی همانند هرمزگان خبر داد
دکتر عیسی گلشاهی در دیدار با دست‌اندرکاران صنایع شیلاتی هرمزگان که با حضور مدیرکل شیلات و جمعی از مسئولان شیلات هرمزگان برگزار شد، با اشاره به مزایای تشکیل شورای صنایع شیلاتی استان هرمزگان گفت: بی‌شک مشارکت صاحبان صنایع، بخش خصوصی و همچنین دولت به صورت متحد راه حلی مناسب برای برون رفت صنایع شیلاتی از مشکلات است.
وی تقویت و توانمند‌سازی شورای صنایع استان را لازمه بقا و موثر بودن این شورا خواند و افزود: این شورا باید به گونه‌ای باشد که پیگیر مشکلات صنایع باشد و از بخش‌های دیگر و به ویژه بخش دولتی، مطالبه‌گری مناسب برای حل مشکلات صنایع باشد.
گلشاهی در ادامه با بیان اینکه تمامی صنایع شیلات از سال 93 زیر بخش کشاورزی قرار می‌گیرند و می‌توانند از تسهیلات بخش کشاورزی و سوبسیدهای این بخش استفاده کنند تصریح کرد: کل اعتبارات و تسهیلات اعطایی به صنایع شیلاتی با نرخ سود 15 درصد محاسبه خواهد شد.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران همچنین از حمایت جدی‌تر دولت از صنایع شیلاتی خبر داد و گفت: صنایع شیلاتی می‌توانند برای تامین کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود از ارز مرجع بهره‌مند شوند.
وی یکی از نتایج تشکیل شورای صنایع را افزایش دقت در نظارت بخش دولتی و همچنین حل مشکلات صنایع با سرعت بیشتر و مطلوب‌تر خواند.
در ادامه این نشست مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به وجود 108 واحد صنعتی شیلاتی در استان هرمزگان گفت: بهره‌مندی از مزایای مشورت، هم‌اندیشی، بیان و مرتفع ساختن مشکلات صنایع شیلاتی استان از اهداف تشکیل شورای صنایع است.
سید پرویز محبی اظهار داشت: در این شورا با توجه به نیاز احساس شده از صنعت شیلاتی یک یا چند نماینده حضور خواهند داشت.
وی افزایش و موثر ساختن ارتباط صنایع شیلاتی با شیلات، کاهش فاصله بین صنایع شیلاتی و آشنایی و متحد ساختن صاحبان صنایع شیلات با یکدیگر را از دیگر مزایای این طرح خواند.
حذف واسطه‌گران از چرخه فروش محصولات و فرآورده‌های شیلاتی و همچنین مواد اولیه صنایع، حل معضل قاچاق سوخت، کاهش سود وام‌های بانکی صنایع و به روز رسانی ماشین‌آلات و فناوری صنایع از جمله مشکلات بیان شده توسط صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی استان هرمزگان در این جلسه بود
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید