پرورش ماهیان خاویاری در آذربایجان غربی با موفقیت انجام شد

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

پرورش ماهیان خاویاری در آذربایجان غربی با موفقیت انجام شد
مدیرکل شیلات آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار در استان، پرورش گونه های ماهیان خاویاری در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت با موفقیت انجام شد
محمد شیرولیلو روز یکشنبه اظهار کرد: پرورش ماهی خاویار با انتقال انواع ماهیان خاویاری از پنج سال پیش در این مرکز آغاز شده بود که امروز با موفقیت با پرورش ماهی شیپ، اوزون برون و فیل ماهی از گونه های ماهیان خاویاری به انجام رسید.
وی افزود: چند سال اخیر با توجه به نیاز آذربایجان غربی به گونه ماهیان خاویاری و ضرورت تبیین بحث پرورش این گونه در استخرهای خاکی و استخرهای بتونی، مدیریت استان از شش سال پیش اقدام به انتقال ماهیان خاویاری به مرکز تکثیر ماهیان پلدشت کرد که با تلاش همکاران توانستیم به اهداف خیلی خوبی در این زمینه برسیم.

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی گفت: به منظور گسترش فرهنگ آبزی پروری و توسعه این صنعت باید بتوانیم این گونه آبزیان را سریع پرورش بدهیم که هم باعث رشد و شکوفایی این صنعت در منطقه می شود و هم صنعت پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و زینتی در منطقه رونق بیشتری پیدا می کند.

مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی شهرستان پلدشت از مراکز مهم پرورش بچه ماهی در منطقه شمالغرب کشور است و به طور میانگین در سال 10 میلیون قطعه بچه ماهی در آن پرورش یافته و در پشت سدهای مختلف آذربایجان غربی و برخی استانهای کشور رهاسازی می شود.

آمور، بیگ هد، فیتوفاگ، سوف، ماش و کپور از جمله بچه ماهیانی هستند که در مرکز شهید کاظمی پلدشت تکثیر و پرورش می یابند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید