جامعه صیادی قربانی کم توجهی مسئولان

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

جامعه صیادی قربانی کم توجهی مسئولان
همایش نقش تعاونی های صید و صیادی در توسعه همه جانبه با محوریت مدیریت جهادی به منظور رفع چالشها و مشکلات تعاونی های صیادی مازندران امروز در بابلسر برگزار شد.
مدیرعامل اتحادیه پره مازندران در این همایش با اشاره به اینکه در استان مازندران ‏بیش از چهار هزار صیاد در قالب 55 شرکت تعاونی در مناطق مرکزی، ‏شرق و غرب مازندران مشغول فعالیت هستند، مهمترین مشکلات صیادان استان را کاهش صید، نبود امنیت شغلی و آلودگی دریا دانست و گفت: متاسفانه برنامه های حمایتی مسئولان از این قشر نیز روند نزولی داشته است.
سیدمحمد رضوی در ادامه خواستار اجرای طرح های حمایتی مانند پرداخت تسهیلات کم بهره، همکاری نهادهای بیمه گر در تامین امنیت روانی و شغلی صیادان و تغییر در نگاه مسئولان به صیادان به عنوان نخستین حلقه از زنجیره تحقق اهداف اقتصادی و اشتغال دریا شد.
وی تصریح کرد:حفظ و پایداری مشاغل صید و صیادی در استان های شمالی به ویژه در مازندران به عنوان یک فرصت اشتغالزایی و رونق اقتصادی مطرح است بنابراین مسئولان باید حمایت همه جانبه در این زمینه از فعالان این بخش داشته باشند.
بیمه یکی از مهمترین دغدغه جامعه صیادان است
مدیر عامل اتحادیه ماهیگیران کیلکای استان مازندران نیز بررسی و حل مشکلات مربوط به بیمه صیادی و نگاه ویژه مسوولان به این قشر سخت‌کوش که شغل دشوارشان حتی جزو مشاغل سخت و زیان آور هم نیست و روزگار را با شرایط نامناسب اقتصادی به سختی می‌گذرانند، از جمله خواسته‌های صیادان مازندرانی برشمرد.
مهرداد قلی پور با اشاره به بحث بیمه که یکی از مهمترین دغدغه جامعه صیادان است خواستار بررسی مشکل بیمه صیادان توسط کارشناسان وزارت کار؛ تامین اجتماعی و شیلات و رفع این معضل شد و گفت: پرداخت حق بیمه 17 درصدی صیادان به تصویب رسیده اما در شمال کشور اجرایی نشده است ولی استانهای جنوبی از آن بهره مند شدند.
وی افزود: اکنون وضع صیادی به گونه ای شده که ماهیگیران از آن فرار می کنند و پیری زودرس، شرایط زیان آور کار و بیماری سبب شده تا رغبت صیادان به فعالیت کمتر شود
منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید