تبدیل تالاب به مرداب بزرگ‌ترین تهدید است

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

تبدیل تالاب به مرداب بزرگ‌ترین تهدید است
امام جمعه بندرانزلی گفت: بی‌توجهی به تالاب بین‌المللی و تبدیل آن به مرداب را بزرگ‌ترین تهدید دانست
حجت‌الاسلام سید داود موسوی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان با گرامیداشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: تلاش همه اعضای شوراها بر خدمت‌رسانی به مردم و همکاری با دولتمردان است.
وی به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت جدید اشاره کرد و افزود: دولت زمان می‌خواهد تا از اقتصاد بیمار به ارث رسیده از نظام شاهنشاهی رهایی یابد و این مهم با وحدت و همدلی همه گروه‌ها تحقق می‌یابد.
امام جمعه انزلی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را یکی از نکات مهمی دانست که اگر با موفقیت همراه باشد کلام رهبری در راستای نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ تحقق می‌یابد.
وی شوراها را بازوان اثرگذار نظام جمهوری اسلامی ایران نامید و گفت: شهرستان بندرانزلی دارای فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه و آبادانی است.
موسوی تصریح کرد: اگر از فرصت‌ها درست استفاده شود دیگر در این شهر معضل بیکاری وجود نخواهد داشت.
وی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند اداره‌های بنادر و دریانوردی، گمرک، شیلات و منطقه آزاد تأکید کرد و ادامه داد: با این کار می‌توانیم به عنوان قطب اقتصادی شمال کشور مطرح شویم.
امام جمعه انزلی ورود سفیران و سرمایه‌گذاران خارجی از جمله سفر اخیر هیئت روسی به گیلان و منطقه آزاد را نشانه توانایی و ظرفیت‌های بالای منطقه آزاد انزلی دانست.
وی تالاب بین‌المللی انزلی را دارای فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری دانست و کمک به اشتغال را از فرصت‌ها این تالاب برشمرد.
موسوی خاطرنشان کرد: تنها راه‌برون رفت از مشکل تالاب الحاق آن به محدوده منطقه آزاد انزلی است و امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد این امر باشیم.
وی بی‌توجهی به تالاب و تبدیل آن به مرداب را بزرگ‌ترین تهدید دانست.
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه اعتبارات استانی برای شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است گفت: رقم این اعتبارات 5 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
حسن خسته‌بند، بر ساخت و افتتاح هر چه سریع‌تر پروژه‌های عبوری مانند یک‌ لاین از کنار گذار انزلی تأکید کرد و گفت: آزادسازی دو طرف پل انزلی انجام شده و تأمین اعتبار صورت گرفته و پیمانکار به‌زودی کار را آغاز می‌کند.
وی از آغاز تعریض خیابان تکاوران (مسیر پل غازیان تا انزلی) خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنم امسال سال خوبی برای شهرستان بندرانزلی باشد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید