11 هزار نفر در بخش شیلات لرستان مشغول به کار هستند

یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۰ بازدید

11 هزار نفر در بخش شیلات لرستان مشغول به کار هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 11 هزار نفر در بخش شیلات لرستان مشغول به کار هستند.
مهرداد غضنفری اظهار کرد: در بحث پرداخت تسهیلات بانکی باید با برنامه‌ریزی از این تسهیلات استفاده کرد.
این مسئول عنوان داشت: سرمایه‌گذاری در مناطق استان لرستان باید بر اساس پتانسیل‌های هر منطقه صورت گیرد تا شاهد نتیجه‌های خوبی در آن‌ منطقه‌ها باشیم.
وی ادامه داد: ما در سال 93 برنامه‌ریزی کرده‌ایم، با توجه به اینکه لرستان ظرفیت کشاورزی بالای دارد، لذا این استان را از نظر کشاورزی به یک کارگاه تولیدی تبدیل کنیم.
غضنفری یاد‌آور شد: در بحث شیلات در استان لرستان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته، به گونه‌ای که تولیدات این استان با سه استان دیگر برابری می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان لرستان در بحث ماهیان سرد‌آبی رتبه نخست کشور را دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود ظرفیت شیلات لرستان دو برابر وضعیت فعلی است، اما مشکل اساسی ما سرمایه است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
این مسئول اظهار کرد: سرمایه‌گذاری از طریق کانون‌های خصوصی و خارجی در دولت جدید توجه ویژ‌ه‌ای به ان شده و رویکرد آن در استان لرستان رو به پیشرفت است.
غضنفری گفت: بزرگ‌ترین مجتمع پرورش ماهیان سرد‌آبی در شهرستان دورود لرستان است که این خود نشان از ظرفیت بالای این استان از نظر منابع آبی و کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان متذکر شد: از شاخص‌ترین ماهی‌های قزل‌آلا ماهی رنگین کمان سرد‌آبی است که این نوع ماهی در لرستان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اقداماتی که تاکنون در استان لرستان انجام شده است، در شان مردم لرستان نیست، بیان داشت: یکی از مشکلات مهم لرستان سیاسی‌کاری برخی مدیران است که برای ایجاد اشتغال و توسعه این استان باید این مسائل از بین بروند.
این مسئول عنوان داشت: استان لرستان از نظر کشاورزی ظرفیت‌های بالای دارد، لذا همه مسئولان به ویژه مقامات عالی کشور باید به سرمایه‌گذاری در این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان لرستان در دو سال گذشته در زمینه تولید ماهیان سردآبی توانسته در کشور رتبه بیاورد، لذا توسعه و تولید بیشتر این ماهیان نیازمند اعتبارات کافی است.
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید