تولید 30 هزار تن ماهی استخوانی در مازندران

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

تولید 30 هزار تن ماهی استخوانی در مازندران
مدیر کل شیلات مازندران گفت: تولید سالانه ماهیان استخوانی در استان 25 تا 30 هزار تن است که ارزش اقتصادی این فعالیت‌ها بیش از 100 میلیارد تومان برآورد شده است.
حسن حبیب نژاد در نشست مشترک اداره کل شیلات و سازمان تامین اجتماعی استان برای بررسی وضعیت بیمه صیادان استان اظهار کرد: در حال حاضر جامعه صیادی استان علاوه بر تامین پروتئین سالم و مورد نیاز جامعه برای بیش از 4000 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.
حبیب نژاد با اشاره به شرایط سخت و زیان‌آور بودن صید ماهی در دریا گفت: با تلاش‌های شیلات و جامعه صیادی، طرح بیمه صیادی در دور دوم سفر هیات دولت به استان هرمزگان به تصویب هیات وزیران درآمده که متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدام عملی در خصوص تقلیل نرخ بیمه برای این افراد صورت نگرفته است. صیادان همچون گذشته با مشکلات بیمه‌ای تا زمان بازنشستگی روبرو هستند.
وی تصریح کرد: جوان سازی تعاونی صیادی، کاهش نرخ بیمه‌ای از 27 درصد به 17 درصد و اجرایی شدن مصوبه دولت از سوی سازمان تامین اجتماعی، لحاظ شدن شغل صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان آور، محاسبه حق بیمه ماه‌های غیر فصل صید، ایجاد سابقه بیمه برای افراد بالای 50 سال با سابقه کمتر از 20 سال از طریق خرید سابقه صیادی از جمله خواسته‌های شیلات است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید