سال گذشته بیش از 14 هزار تن آبزیان در کرمانشاه تولید شد

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
سال گذشته بیش از 14 هزار تن آبزیان در کرمانشاه تولید شد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: سال گذشته 14 هزار و 380 تن محصولات شیلاتی در استان تولید شد که نسبت به سال قبل از آن سه هزارتن افزایش تولید داشتیم.

بابک آریانپور در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید بیش از 14 هزار و 380 تن محصولات شیلاتی در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: سال 94 با تولید 2600 تن ماهیان گرمابی رتبه اول را بین استان‌های غیرساحلی کشور به دست آوردیم.

وی میزان تولید ماهیان سردآبی استان طی سال گذشته را نیز 10 هزار و 340 تن اعلام کرد که در این بخش نیز رتبه چهارم کشور را داشتیم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات استان کرمانشاه میزان تولید ماهیان استان در منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی استان را نیز 1340 تن اعلام کرد و افزود: سال گذشته 10 تن نیز تولید ماهی خاویاری در استان داشتیم.

آریانپور در ادامه به تولید ماهی در قفس پشت سدهای استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای سال اول در دو سد "شهدای قصرشیرین" و "زاگرس" هزار تن تولید را پیش‌بینی کردیم که کار نصب قفس‌ها نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه داریم با اضافه کردن دو سد "زمکان" و "داریان"، میزان تولید در قفس را به دو هزار تن افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات استان کرمانشاه در ادامه به سرانه مصرف ماهی در استان نیز اشاره و تصریح کرد: سرانه مصرف ماهی در جهان برای هر نفر 19.2 کیلوگرم است که این میزان در کشور ما 9.2 کیلوگرم است.

به گفته آریانپور با برنامه‌ریزی که انجام شده سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه به هشت کیلوگرم رسیده که در چند سال گذشته این میزان فقط 250 گرم بود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما نهادینه کردن مصرف ماهی و افزایش سرانه مصرف آن بین مردم است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید