30 درصد نیاز ماهی گلستان از استان های همجوار تامین می شود

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

30 درصد نیاز ماهی گلستان از استان های همجوار تامین می شود
مدیرکل شیلات گلستان گفت: 30 درصد نیاز ماهی گلستان از استان های همجوار تامین می شود.
علی اکبر پاسندی از پیش بینی تکثیر و تولید 27 میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی در استان خبر داد و گفت: این میزان بچه ماهی 70 درصد نیاز استان را تامین می کند و 30 درصد مابقی از استان های همجوار تامین می شود.
به گفته وی، پیش بینی می شود از این میزان بچه ماهی 19 هزار و 530 تن انواع ماهیان گرمابی مانند فیتوفاک، آمور، بیگ هد و کپور پرورشی تولید شود.
وی افزود: رهاسازی بچه ماهیان گرمابی در استان از فروردین ماه آغاز و در اوایل دی ماه صید آن انجام می شود، و تولید ماهیان گرمابی در 495 واحد مزرعه و در سطح 7 هزار و 621 هکتار انجام می شود.
پاسندی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 22 میلیون و 900 قطعه بچه ماهی گرمابی رهاسازی شده بود، تصریح کرد: از این میزان بچه ماهی 18 هزار و 434 تن ماهی تولید شده است.
وی خاطرنشان کرد: گلستان رتبه چهارم تولید ماهیان گرمابی در کشور را دارا است و انواع ماهیان گرمابی تولیدی استان شامل 60 درصد فیتوفاک، 20 درصد آمور، 15 درصد کپور پرورشی و پنج درصد بیک هد است.
وی در ادامه گفت: پیش بینی می شود به میزان یک میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی در استان تولید شود و برای تامین بچه ماهیان استخرهای سردآبی استان تعداد یک میلیون و 500 قطعه بچه ماهی از استان های دیگر وارد می شود.
مدیرکل شیلات گلستان اظهار داشت: پیش بینی می شود 602 تن ماهی سردآبی تولید شود که 120 تن در قفس و 482 تن در استخر ماهیان سردآبی تولید خواهد.
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید