پايان اجلاس گروه کاري تدوين کنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزردر رامسر

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۷۰ بازدید

پايان اجلاس گروه کاري تدوين کنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزردر رامسر

سی و هفتمین اجلاس گروه کاری تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر امروز با صدور بیانیه ای مشترک بین 5 کشور ساحلی در رامسر پایان یافت .
معاون وزیر امور خارجه در این اجلاس همکاری های امنیتی ، دفاعی و اقتصادی در حوزه دریای خزر را از موارد مهم مفاد بیانیه اجلاس اعلام کردو افزود : نشست تخصصی درباره آبزیان دریای خزر در عشق آباد و نشست حوادث غیرمترقبه در مسکو برگزار می شود.

رحیم پور با اشاره به تفاهم بخش هایی از بیانیه 100 بندی رژیم حقوقی کنوانسیون دریای خزر در این اجلاس افزود : همه کشورهای ساحلی به دنبال منافع برد- برد در این دریا هستند.
نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر همچنین با اشاره به نبود قانون بین المللی مدون درباره دریاچه های بسته گفت : مسائل مربوط به آبهای سرزمینی و آبهای ماهیگیری مورد اختلاف کشورهای ساحلی است.
رحیم پور با بیان اینکه نکات حقوقی مورد گفتگو در نشست آتی اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در آستاراخان روسیه بررسی می شود افزود : در نشست ماه آینده نمایندگان ویژه کشور های حوزه دریای خزر در مسکو مسائل مورد بحث در این اجلاس نهایی می شود.
اجلاس گروه کاری تدوین کندوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر از دیروز با حضور معاونان وزیر خارجه ونمایندگان ویژه در امور دریای خزر 5 کشور ساحلی در رامسر آغاز شد
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید