چین و ایران در بخش پرورش ماهی در آب های عمیق همکاری می کنند

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

چین و ایران در بخش پرورش ماهی در آب های عمیق همکاری می کنند
پژوهشگاه علوم محصولات آبی چین و چند شرکت ایرانی برای ارایه کمک فنی چین به ایران به منظور پرورش ماهی در آب های عمیق با استفاده از قفس به توافق رسیدند
رادیو بین المللی چین روز جمعه اعلام کرد هیاتی متشکل از مدیران چند شرکت تخصصی در امر پرورش آبزیان و شیلات ایران از مرکز تحقیقات محصولات آبزیان دریای زرد وابسته به پژوهشگاه علوم محصولات آبی چین بازدید کرد.

در این بازدید مدیران این موسسه تحقیقاتی آبزیان در چین و شرکت های ایرانی پیرامون تاسیسات، تجهیزات و فناوری نوین برای پرورش ماهی در آب های عمیق گفت وگو و تبادل نظر کردند.

مسئولان شرکت های سمام گستر، آزاد گزل ایران، جهاد نصر و چند شرکت ایرانی دیگر متخصص در امر شیلات و آبزیان در این بازدید حضور داشتند.

گوان جانگ تائو مدیر بخش پژوهش ماهی این مرکز تحقیقاتی چین در این بازدید مسیر تحقیقات، فناوری و تازه ترین نتایج تحقیقات این مرکز در زمینه پرورش ماهی را برای نمایندگان شرکت های ایرانی تشریح کرد.

بنابراین گزارش دو طرف در این دیدار کمک فنی چین به ایران و پرورش ماهی با قفس های مورد استفاده در آب های عمیق را بررسی و برای همکاری در این زمینه به توافق اولیه دست یافتند.

حسن صالحی رییس سازمان شیلات کشور اواخر اردیبهشت ماه اعلام کرد استفاده از تجربیات چینی ها در ساخت قفس، آموزش نیروها، مدیریت مزارع پرورش ماهی در قفس و سرمایه گذاری مشترک در دستور کار دو کشور قرار دارد.

ˈنیودانˈ معاون وزیر کشاورزی چین نیز ماه گذشته برای توسعه همکاری پکن – تهران در بخش شیلات و کشاورزی به ایران سفر و با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مذاکره کرد.

پس از مذاکرات مقامات شیلات و کشاورزی ایران و چین، ایران خواستار توسعه همکاری با چین در بخش شیلات از جمله پرورش ماهی در قفس، تولید کپور ماهیان و گیاهان دریایی، صید فانوس ماهیان و سرمایه گذاری های مشترک در بخش شیلات با چین شد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید