22میلیارد ریال تسهیلات به چهارواحد صنعتی بخش آبزیان بوشهر پرداخت شد

چهار‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

22میلیارد ریال تسهیلات به چهارواحد صنعتی بخش آبزیان بوشهر پرداخت شد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: به منظور ایجاد، تکمیل بازسازی، نوسازی و تامین سرمایه در گردش چهار واحد بسته بندی و فرآوری آبزیان در این استان، 22میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مهدی صفوی اظهار کرد: این تسهیلات از محل اعتبارات طرح های کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع وکمک های فنی و اعتباری شرکت شهرک های صنعتی در اختیار این واحدها قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین به منظور تامین نیاز واحدهای مرتبط، برای دریافت 13 میلیارد ریال تسهیلات دیگر به بانک های عامل معرفی و در حال بررسی و طی مراحل پرداخت هستند.
صفوی اضافه کرد: هم اینک 16 واحد صنعتی در بخش آبزیان درشهرک ها و نواحی صنعتی در استان بوشهر فعال هستند که عمده فعالیت این واحدها در زمینه بسته بندی و فرآوری آبزیان است و زمینه اشتغال یکهزار نفر را فراهم کرده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر با تاکید بر اینکه صنعت آبزیان اشتغال زا است، بیان کرد: این صنعت از محورهای توسعه ای استان بوشهر و نقشی مهم درزمینه رونق اقتصادی عهده دار است.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه طرح توسعه خوشه صنعتی آبزیان درشرکت شهرک های صنعتی بوشهردر دستور کار قرار گرفت و امسال پس از انجام مطالعات بروزرسانی و تعیین عامل توسعه خوشه صنعتی آبزیان این استان، پروژه توسعه آن در سال 94 آغاز خواهد شد.

صفوی بیان کرد: همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در خوشه صنعتی آبزیان استان بوشهر می تواند زمینه تحولات مطلوبی را در افزایش تولید و ایجاد فرصت های جدید شغلی، افزایش درآمد منطقه ای و رسیدن به تامین رفاه اجتماعی دراستان بوجود بیاورد.

وی گفت: خوشه صنعتی آبزیان به عنوان یک رویکرد جدید در توسعه این صنعت ورابط بین بخش دولتی و خصوصی است که سیاست بلند مدت آن واگذاری وظایف دولتی این بخش به بخش خصوصی خواهد بود.

صفوی اظهارکرد: با توجه به وجود منابع کافی و مناسب، ازهمه ظرفیت های موجود دراستان بوشهر دراین بخش استفاده نمی شود و اشتغال زایی این بخش فصلی است.

وی با بیان اینکه ایجاد خوشه صنعتی آبزیان راه مناسبی برای صنعتی شدن روند تولید و بسته بندی آبزیان است، ادامه داد: با راه اندازی خوشه صنعتی آبزیان شبکه های خدمات و پشتیبانی این شبکه از صید تا تولید دراین بخش حامی این صنعت خواهند بود.

صفوی گفت: ظرفیت های موجود در بخش آبزیان و سرمایه گذاری و توسعه در زمینه های آبزی پروری و ایجاد صنایع بسته بندی، فرآوری و سردخانه ای مناسب در استان بوشهر وجود دارد.

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی درسالهای اخیر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از طرح ها از جمله تولید پمپ هواده مزارع پرورش ماهی و میگو، تولید کیتین از پوست میگو و قفس شناور پرورشی ماهی را به انجام رسانده و آمادگی دارد این مطالعات را در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری در شهرک ها قرار دهد.

وی بیان کرد: عمده ترین مشکل در این صنعت توسعه نیفتن متوازن صنایع تکمیلی و تبدیلی آبزیان شامل سردخانه و تاسیسات بسته بندی و فرآوری با تکیه به محصولات جدید مثل پرورش ماهی و صدف در دریا و تهیه غذای آبزیان مطابق تکنولوژی روز دنیا در بخش تولید است.

صفوی، حضور نیافتن فعالان این بخش در نمایشگاههای بین المللی در کشورهای هدف صادراتی در بخش بازار را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات واحدهای فرآوری آبزیان به واحدهای دارای پروانه بهره برداری تسهیلات یارانه دار با سود پایین پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهراظهارکرد: حمایت های لازم به منظور حضور و بازدید واحدهای تولیدی این بخش از نمایشگاههای معتبر خارجی و آموزش های مهارتی و مدیریتی مورد نیاز این بخش به صورت یارانه بخشی از هزینه ها توسط این شرکت پرداخت خواهد شد.

صفوی افزود: همچنین کمک به واحدهای فعال در صنعت آبزیان برای اخذ گواهینامه های کیفیت داخلی و بین المللی، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از واحدهای موفق و نمایشگاههای داخلی از دیگر حمایت های این شرکت ازاین بخش است
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید