4هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان کشاورزی پرداخت شده است

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

4هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان کشاورزی پرداخت شده است
عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به فعالان بخش کشاورزی کشور پرداخت شده است.
علیرضا اشرفی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین که در باغستان برگزار شد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر اظهارداشت: با تامین اعتبار ۴۷ درصدی از سوی دولت و ۵۳ درصدی سهامداران بخش خصوصی گامهای اساسی در تامین نهاده های کشاورزی و فعالیت های تولیدی در بخش های مختلف این عرصه انجام شده است.
فعالیت ۶ هزار تشکل فراگیر

وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار تشکل فراگیر بخش کشاورزی در صندوق عضو هستند که حدود سه میلیون نفر از کشاورزان، بهره برداران و تولیدکنندگان فعال بخش کشاورزی را تحت پوشش خود قرار داده اند.

اشرفی بیان کرد: در حال حاضر میزان سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور ۸۰۰ میلیارد تومان است که با حمایت دولت تاکنون چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره چهار درصد برای تامین نهاده های کشاورزی، زراعت، باغبانی، دام و طیور، منابع طبیعی و زیرمجموعه های کشاورزی پرداخت شده است.

منابع مالی صندوق تقویت می شود

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزود: برای تقویت منابع مالی صندوق ها یک سری ردیف های قانونی داریم که در کنار سهم دولت که سالیانه پرداخت می شود امسال نیز ۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت به این صندوق اختصاص یافت.

وی یادآورشد: راه دیگر تامین منابع مالی صندوق از محل فروش شرکت های دولتی است که امسال ۶۰ میلیارد تومان برای افزایش اعتبارات صندوق در قزوین پیش بینی شده است.

اشرفی تصریح کرد: فروش اموال مازاد ماده ۱۲ سازمانها هم از دیگر راه های تامن منابع مالی است.

معوقات صندوق بسیار اندک است

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: خوشبختانه چون اکثر آورده منابع صندوق متعلق به بخش خصوصی و

سهامداران است کمتر از یک درصد معوقه داریم که بسیار ناچیز است.

اجرای طرح تاسیس

این مسئول از اجرای طرح تاسیس در سراسر کشور خبر دادو گفت: با اجرای این طرح مهم تولید و زیرساخت های کشاورزی و تشکل ها در صندوقهای همه استانها تعیین خواهد شد تا سهم دولت که به عنوان یارانه پرداخت می شود بصورت عادلانه توزیع شود.

اشرفی اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات با سود چهار درصدی تلاش می کنیم به اقتصادی کردن فعالیت های بخش کشاورزی کمک شود تا محصول براحتی به دست مصرف کننده برسد.

زنجیره تولید تکمیل می شود

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیان کرد: در برنامه های تعریف شده درصددیم به تکمیل شدن زنجیره تولید کمک کنیم لذا اعتبارات براساس زنجیره تولید پرداخت خواهد شد که در این راستا توجه به صنایع تکمیلی تبدیل، تامین خوراکی دام، تولید جوجه یک روزه، شیلات، احداث و توسعه سردخانه ها، کشتارگاه ها در اولویت خواهد بود.

وی از افزایش اعتبار صندوق استان قزوین هم خبر داد و گفت: اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قزوین از ۱۱ میلیارد تومان به ۷۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید