30درصد از سطح مزارع پرورش ماهی قزوین به طور مکانیزه فعالیت می کنند

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

30درصد از سطح مزارع پرورش ماهی قزوین به طور مکانیزه فعالیت می کنند
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:در حال حاضر 30 درصد از سطح مزارع پرورش ماهی این استان مکانیزه هستند.
سیمین شکری افزود:این میزان از سطح مزارع تحت پوشش مکانیزاسیون و تجهیزاتی مانند انواع هواده ها، فورس، اکوتو، برجک هواده، ژنراتور و جاروبرقی قرار دارند که سبب ارتقای بهره وری واحدها تا 40 درصد و توجیه اقتصادی آنها شده است.
وی، استفاده از مکانیزاسیون را گامی موثر در افزایش تولید و پرورش ماهی خواند و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از سیاست شیلات کشور و در نهایت استان برای مصرف بهینه آب و افزایش تولید ماهی در منابع آبی با اجرای سیستم مکانیزاسیون میسر می شود.
شکری هدف از مکانیزه کردن واحدهای پرورش ماهی درمنابع آبی رودخانه ها ، چشمه ها ، قنوات و چاهها را افزایش تولید واحدهای پرورشی و کاهش ریسک پذیری مزارع در برابر حوادث غیر مترقبه ، خشکسالی ، افزایش راندمان اقتصادی واحدهای تولیدی و کاهش آلودگیهای زیست محیطی دانست.

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین طی سالهای اخیر در این زمینه توانسته ظرفیت واحدهای تولیدی خود را با کاهش مصرف آب برای تولید یک تن ماهی از 10 لیتر در ثانیه به 3 لیتر گسترش دهد.

استان قزوین دارای 183واحد فعال پرروش ماهی سردآبی به ظرفیت یکهزارو 960تن ماهی و 63واحد فعال پرورش ماهی گرم آبی با ظرفیت 414تن است
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید