تبديل قشم به قطب تکثير ماهيان دريايي

پنج‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

تبديل قشم به قطب تکثير ماهيان دريايي
رئیس شیلات قشم از امکان تبدیل شدن این منطقه به قطب تکثیر ماهیان دریایی براساس پتانسیل های فراوان در این جزیره خبر داد.
محمد پرورش گفت: کارگاه تکثیر انواع ماهیان دریایی با سرمایه گزاری بخش خصوصی در روستای شیب دراز قشم از اوایل سال جای کار خود را با نصب تجهیزات آغاز کرده است و امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.
وی افزود: یکی از نیازهای اصلی بخش شیلات، تکثیر انواع ماهیان دریایی است که با راه اندازی این کارگاه می توان این مشکل را در کشور برطرف کرد.
رئیس شیلات قشم اظهار داشت: در این مجموعه می توان تکثیر انواع ماهی های دریایی را انجام و به تمام نقاط کشور و حتی خارج از کشور ارسال کرد.
به گفته پرورش، با نصب و راه اندازی تجهیزات در این مجموعه ظرفیت این کار گاه به سه 3 میلیون قطعه بچه ماهی می رسد که در حال حاضر حدود 50 میلیارد ریال تجهیزات در آن نصب شده و تکمیل این کارگاه به حدود 40 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است که بخش خصوصی با مشارکت سرمایه گذار خارجی از کشور فرانسه آن را تامین کرده است.
وی با اشاره به اینکه در این پروژه به صورت مستقیم 10 نفر اشتغال زایی ایجاد می شود ، گفت : برای کسب تجربه و فراگیری دوره های عملی این پروژه نیز 2 نفر از کارشناسان این مجموعه با هدف گذراندن دوره های عملی به کشور فرانسه اعزام شده اند.
روستای شیب دراز در 50 کیلومتری جنوب غربی جزیره قشم واقع شده که از لحاظ مناسب بودن آب و ساحل دارای پتانسیل خوبی برای تکثیر آبزیان است.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید