تولید 20 تن گوشت ماهیان خاویاری در قزوین

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

تولید 20 تن گوشت ماهیان خاویاری در قزوین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: به منظور ارتقاء مصرف آبزیان در سبد غذایی شهروندان، سالانه 20 تن گوشت ماهیان خاویاری در این شهرستان تولید می‌شود.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اظهار کرد: پرورش ماهایان خاویاری جهت تولید گوشت و خاویار از سال 1384 با تولید گوشت ماهیان خاویاری از نوع فیل ماهی آغاز شده است.
وی ادامه داد: در سال‌جاری برای اولین بار مقدار 7 کیلو و 600 گرم خاویار از یکی از مزارع سطح شهرستان استحصال و به بازار عرضه شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین، با بیان اینکه دریای خزر به تنهایی 93 درصد ذخایر ماهیان خاویاری را در خود جای داده است، اضافه کرد: ماهیان خاویاری از نظر تعدد گونه‌ها به 27 گونه و زیر گونه در جهان تقسیم می‌شوند که از این تعداد پنج گونه در دریای خزر زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فیل ماهی که نام دیگر آن بلوکا است بزرگترین ماهی آب‌های داخلی به شمار می‌رود که از نظر کیفیت خاویار رتبه اول را به خود اختصاص داده و نمونه‌هایی از آن‌ با وزنی در حدود 1400 کیلوگرم و سنی بیش از 100 سال صید شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: ارزش ماهیان خاویاری به جهت استفاده از گوشت آنان و مهمتر از آن، تخم این ماهیان به خاویار یا مروارید سیاه مشهور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین، انواع ماهیان خاویاری را خاویار طلایی، سرخ و سیاه ذکر کرد که در این میان خاویار سیاه از ارزش قابل توجه‌ای برخوردار است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید