مجموعه شيلات بندر كياشهر به پارك موزه تبديل شود

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

مجموعه شيلات بندر كياشهر به پارك موزه تبديل شود
استاندار گیلان بااشاره به وجود مجموعه بناهاي شيلات بندر كياشهر كه قدمت آن به دوران قاجار باز مي‌گردد گفت:مجموعه شيلات بندر كياشهر به پارك موزه تبديل شود.
محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز(22 دی) در نشست بررسي مسائل ومشكلات بخش كياشهر برضرورت تلاش وتوجه مدیران به شهرستان‎ها تاکید کرد و گفت: برگزاري چنين نشست‌هايي برا ي بررسي مسائل و مشكلات شهرستاني در دفتر كار استاندار ادامه خواهد يافت.
وی با بيان اينكه مردم خواسته‌هاي بحقي از مسئولان دارند كه بايد به تناسب امكانات پاسخ داده شودافزود: نباید به مردم قول‌های خلاف واقع بدهيم و امیدی را در مردم ایجاد کنیم که تحقق نمی‌یابد.
استاندار با اشاره به وجود مجموعه بناهاي شيلات بندر كياشهر كه قدمت آن به دوران قاجار باز مي‌گردد اظهارکرد: اين اثر تاريخي كه از سوي سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است قابليت تبديل شدن به پارك موزه را دارد.

دكتر نجفي ایجاد موزه شیلات را به عنوان یک فرصت در معرفی دقیق توانمندی‌های شیلاتی گيلان و كشور اعلام كرد و اذعان داشت: در حال حاضر سرمايه گذاراني براي انجام اين كار اعلام آمادگي كرده‌اند كه از وزارت جهاد كشاورزي مي‌خواهيم در زمينه تبديل اين مجموعه به موزه شيلات ايران كمك كند.

استاندار همچنين با اشاره به گسترش محدوده منطقه آزاد انزلي كه بخشي از كياشهر را نيز شامل مي‌شود اظهار کرد: اين افزايش محدوده فرصتي در جهت کمک به توسعه بخش کیاشهر است.

وي به قابليت‌هاي گردشگري شهرستان آستانه اشرفيه نيز اشاره كرد و افزود: بايد حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان بيشتر فراهم شود كه منطقه آزاد در اين بخش تاثيرگذار است.

دکتر نجفی از اهتمام مدیران در جهت اتمام پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش مدیران بر این است که با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم در پروژه‌های مسکن مهر موجبات آسایش و رفاه مردم و خانه دار شدن آنان را فراهم کنیم.

در این نشست درخصوص پروژه های عمران شهري، تعریض پل‌ها و روکش آسفالت، ساماندهی پسماند و بازارچه محلي بندرکیاشهر، تأمین روشنایی مناطق گردشگری، كمك به ساخت مجمتع آدينه، مسجد جامع وساماندهي گلزار شهدا تصميم گيري شد.
منبع: شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید