تولید 3.2 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در آذربایجان غربی

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

تولید 3.2 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در آذربایجان غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: امسال به میزان 3.2 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این استان تولید و به بازار عرضه شده است.
محمد شیرولیلو در ارومیه اظهار کرد: امسال به میزان 3.2 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در آذربایجان غربی تولید و به بازار عرضه شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 32 درصد رشد داشته‌است.
شیرولیلو ادامه داد: با صدور مجوزهای لازم هم در قالب مزارع بزرگ و هم در داخل شهرها به صورت مراکز تکثیر و عرضه آهنگ رشد و توسعه آن در استان زیاد است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی، اعلام کرد: اجرای پروژه مکانیزاسیون در مزارع موجود جهت افزایش تولید تا دو و سه برابر ظرفیت و افزایش تعداد بازارهای عرضه آبزیان و بهینه‌سازی بازارهای قبلی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه شیلات و آبزیان در استان است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزایش تعداد مزارع تکثیر و پرورش آبزیان و کنترل بهداشتی محصولات تولیدی از صید تا عرضه به مصرف‌کنندگان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه شیلات و آبزیان در آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی همچنین به پروژه پرورش ماهی در قفس در آذربایجان غربی اشاره کرد و متذکر شد: پروژه ماهی در قفس از دو سال قبل در استان آغاز شده و با توجه به نو پا بودن این صنعت فعلا حرکت آن کند است.

شیرولیلو ادامه داد: با تمهیدات انجام گرفته از قبیل ارائه تسهیلات بانکی و خدمات کارشناسی امید است سرعت رشد آن در کوتاه‌مدت افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این سیستم به دلیل اجرای آسان و کم هزینه بودن و نیز نیاز کم نیروی انسانی، برق و ... دارای مزایای بسیاری بوده و به همین دلیل قابلیت رشد سریع را دارا است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در پایان اظهار کرد: از منابع آبی مستعد استان برای پرورش ماهی در قفس می‌توان به سد حسنلو، دریک، شهید قنبری و ارس اشاره کرد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید