400 قطعه بچه فیل ماهی در رفسنجان در حال پرورش

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۸۲ بازدید

400 قطعه بچه فیل ماهی در رفسنجان در حال پرورش
مدیر‌کل شیلات استان کرمان گفت : امسال 400 بچه فیل ماهی با وزن متوسط هر قطعه150 گرم به استخر پرورش ماهی در رفسنجان ارسال شد.
مهدی ابراهیمی در حاشیه جلسه طرح توسعه شیلات رفسنجان افزود :از سه سال قبل تعدادی بچه فیل ماهی از نوع استرلیاد (خاویاری) در یکی از استخرهای رفسنجان رهاسازی شد و تا کنون تعدادی از این ماهیان به وزن 10 کیلوگرمی و تعدادی به وزن 2 تا 2.5کیلو گرمی رسیده اند.
وی تصریح کرد : این نوع ماهی به منظور استفاده بهینه از منابع آبی موجود، افزایش تولید انواع آبزیان و اشتغالزایی، در خطه کویری کرمان پرورش داده می‌شود
ابراهیمی خاطرنشان کرد :ماهیان خاویار برای اینکه از لحاظ گوشت به سود دهی برسند به 3سال و برای اینکه به مرحله تولید خاویار برسند نیز به هشت سال زمان نیاز دارند.

وی با بیان اینکه پرورش این نوع ماهی از آبان سال 90 در رفسنجان و شهربابک آغاز شده است گفت : این ماهیان از مرکز تکثیر ماهیان خاویاری شهید بهشتی شمال کشور آورده شده اند.

ابراهیمی از تولید هزار و ۱۴۰ تن ماهی طی سال جاری در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد : مهر ماه امسال طرحی را در حوزه تولید آبزیان به تصویب رساندیم که بر اساس آن افزایش یک هزار تن تولید در استان کرمان داشته باشیم که هزار و ۱۴۰ تن محقق شد و بیشتر ماهی گرمابی بوده است.

وی اظهار داشت : در ایران تولیدات آبزی بیش از ۸۵۰ هزار تن است که بیش از ۵۰۰ هزار تن آن استحصال از دریا و مابقی پرورشی است واستان‌های لرستان، اردبیل و کرمان از مدیریت شیلات به اداره کل ارتقا یافتند و تولیدات آنها به بالای هزار تن رسیده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید