امروز باز سازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی یک ضرورت است

چهار‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

امروز باز سازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی یک ضرورت است
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: امروز باز سازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی یک ضرورت و تکلیف است
سید پرویز محبی گفت:با توجه به کمبود امکانات،نیروی انسانی و تجهیزات یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان مشکلات عدیده ای در ایفای نقش حفاظتی و حراستی خود دارد که این مهم مشکلاتی را در راستای حفظ و حراست از ذخایر آبزیان به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه نتیجه عدم ایفای نقش مطلوب حفظ و حراست از ذخایر آبزیان با و جود تلاش های بسیار و به دلیل مشکلات یاد شده را رقم خوردن نگرانی های جدی در رابطه با ذخایر آبزیان خلیج فارس به ویژه آبزیان با ارزش اقتصادی و همچنین در معرض انقراض به وجود آورده است. شکل گیری صنایع بزرگ در نوار ساحلی استان، قاچاق سوخت، ورود فاضلاب شهری به دریا و فعالیت آب شیرین کن ها از دیگر معظلات و مشکلاتی است که آبزیان خلیج فارس را تهدید می کند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به وضعیت فعلی آبزیان خلیج فارس نقش بازسازی ذخایر را بیش از پیش مهم و حیاتی خواند و افزود: در حال حاضر این مهم تکلیف و ضرورتی جدی و مهم است.بازسازی در دو سال اخیر در مجموع به بیشترین میزان خود در هرمزگان از زمان آغاز به کار شیلات هرمزگان رسیده است که بیانگر انجام وظیفه و حس مسئولیت در شیلات هرمزگان تا سرحد ممکن است.

محبی با بیان اینکه تکثیر کرم خونی، صدف دریایی، افزایش تکثیر ماهیان دریایی، افزایش تکثیر و پرورش میگوی وانامی در استان، تولید جلبک های اسپیرولینا ، گراسیلاریا و ...از هدف گذاری های سال جاری و آینده است گفت: تحقق این اهداف نیازمند حمایت های مالی از مرکز کلاهی و همچنین فراهم کردن خود کفایی مالی مرکز بازسازی ذخایر کلاهی هستند. همچنین خود گردانی مراکز تکثیر و همچنین اختصاص بخشی از در آمد صنایع و همچنین آب شیرین کن ها به عنوان جبران خسارت به بازسازی ذخایر آبزیان از جمله راهکارهای حل این معظل می تواند باشد
منبع: مهر

دیدگاه خود را بیان کنید