۵۰۰میلیارد ریال به بنادر صیادی استان بوشهر تخصیص یافت

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

۵۰۰ میلیارد ریال به بنادر صیادی استان بوشهر تخصیص یافت
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی در حوزه ساخت، ساز و تجهیز بنادر صیادی در استان بوشهر افزایش یافت بگونه‌ای که ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی به این مهم تخصیص یافت
حسین بهمنیاری با بیان اینکه استان بوشهر با دارا بودن بیشتر مرزدریایی با خلیج فارس دارای جایگاه مهمی در حوزه آبزیان است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیشتر مرز دریایی با خلیج فارس و برخوردار بودن از گونه‌های ارزشمند آبزیان اقتصادی،فعالیت شیلات و آبزی‌پروری یکی از پایه‌های اصلی توسعه استان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از20 هزارصیاد در استان بوشهر فعال است تصریح کرد: این صیادان با 620 فروند موتورلنج ، یک‌هزار و 690 فروند قایق و 20 فروند کشتی به صید و صیادی مشغول هستند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بنادر صیادی استان بوشهر در حوزه تخلیه صید و پهلوگیری شناورها دارای جایگاه مهمی هستند بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی مبنی بر برون سپاری بخشی از خدمات دولت به بخش خصوصی از سال 87 ،مدیریت بهره برداری ونگه‌داری 8 بندر صیادی استان به تعاونی‌های صیادی واگذار شد.

بهمنیاری با بیان اینکه ساخت و ساز تجهیزات بنادر صیادی در دستور کار است گفت: امسال 500 میلیارد ریال از اعتبارات ملی به ساخت و تجهیز بنادر صیادی به امکانات مورد نیاز تخصیص یافته است.

وی، با اشاره به اینکه از محل اعتبارات تملک دارایی نیز اعتباراتی برای بهسازی طرح‌های بندری تخصیص یافته گفت: امسال 140 میلیارد ریال برای این مهم ابلاغ شده که اعتبارات یاد شده جذب و امور ساخت و تجهیز بنادر صیادی سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه اراضی پرورش آبزیان در استان بوشهر افزایش می‌یابد گفت: اراضی ساحلی استان بوشهر برای امر پرورش آبزیان به ویژه میگو در استان بوشهر شناسایی شده که مساحت اراضی پرورش میگوی در استان بوشهر به 2 برابر افزایش می‌یابد.

بهمنیاری با بیان اینکه امسال 14 هزار تن میگو در استان پرورش داده شد گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده این مقدار سال اینده به بیش از 18 هزار تن افزایش می‌یابد
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید