طرح اثربخشی خوشه آبزیان در استان بوشهر اجرایی شود

شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

طرح اثربخشی خوشه آبزیان در استان بوشهر اجرایی شود
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های آبزی پروری است لازم است طرح اثر بخشی توسعه خوشه آبزیان در استان بوشهر اجرایی شود.
فرشاد مومنی در چهارمین همایش ملی توسعه دانایی محور با رویکرد خلیج فارس دریای فرصت‌ها با بیان اینکه رویکرد مسئولان باید از جذب اعتبارات ملی به سوی تولید و ارتقاء ظرفیت‌‌ها سوق داده شود اظهار داشت: اعتبارات و هزینه کردن آنها کاری همیشگی و مداوم است ولی استفاده از ظرفیت‌ها با رویکرد علمی و دانش بنیان فعالیتی خلاقانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار تنها در شکوفا سازی خلاقیت‌ها جوابگو نیست افزود: تصور نکنید استانداری که برای شما منابع مالی بیشتری به استان آورده است استاندار شایسته‌ای است.
مومنی تاکید کرد: اعتبار تنها در شکوفا سازی خلاقیت‌ها جوابگو نیست بلکه لازم است از ظرفیت‌ها طرح‌های خلاقانه ارائه شود مه مدیران در این حوزه نقش مهم دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه با بیان اینکه باید ظرفیت جذب منابع مالی و ریالی بر اساس توسعه مناطق ارزیابی شود گفت: باید ظرفیت جذب منابع مالی و ریالی را ارزیابی کنید که مطابق آن فعالیت‌ها توسعه‌ای انجام دهید.

مومنی تاکید کرد: جذب اعتبارات مالی برای توسعه استان‌ها کار شایسته و خلاقی نیست بلکه بهره‌برداری اصولی از ظرفیت‌های مناطق بسیار مهم‌تر و با اهمیت‌تر است.

وی بیان کرد: برای اینکه جامعه به طور خاص به سمت افزایش فعالیت‌ها در راستای دانایی و منابع حرکت کند نیازمند تغییرات در حوزه‌های سازه‌های ذهنی، ساختار نهادی و اقتصاد سیاسی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه آبزی پروری گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های آبزی پروری است لازم است طرح اثر بخشی توسعه خوشه آبزیان در استان بوشهر اجرایی شود.

در این همایش مقالات صاحب نظران در زمینه‌های کارآفرینی بین‌المللی در حوزه خلیج فارس، الزامات توسعه دانایی محور در برنامه ششم توسعه کشور، امکان سنجی و اثر بخشی توسعه خوشه آبزیان در استان بوشهر ارائه شد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید