هزینه 12 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های فاز 2 مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان

یک‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

هزینه 12 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های فاز 2 مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان
مدیرکل شیلات خوزستان از هزینه 12 میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تکمیل زیرساخت‌های فاز دو شهید احمدیان در خرمشهر خبر داد.
سید رحیم مغینمی در خرمشهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید و اقتصاد مقاومتی و تاکید مقام معظم رهبری بر امر تولید، پروژه مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان شهرستان خرمشهر از پروژه‌ها و مجتمع‌های موفق شیلات در استان است و اثر آن‌ها در اشتغال، تولید، ارزآوری و همچنین صادراتی که اکنون اتفاق می‌افتد، بالا است.
وی، رتبه خوزستان را پس از استان مازندران در بحث آبزی پروری، رتبه دوم اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی فاز دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان، حداقل 10 هزار تن به تولید 50 هزار تنی تولید استان اضافه خواهد کرد و تولید استان را به میزان 60 تن در سال می‌رساند.
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه کارهای زیرساختی فاز دو این مجتمع پرورش ماهی رو به اتمام است و گفت: در فاز دو مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان، 88 تعاونی فعال وجود داشته و در تمام این تعاونی‌ها کار‌شناسان شیلاتی عضو هستند.

مغینمی اضافه کرد: در این مجتمع، کارهای اساسی ایستگاه پمپاژ، آبرسان، زهکش، برق ایستگاه پمپاژ با هزینه بیش از 12 میلیارد تومان که در گذشته توسط دولت پرداخت شده به اتمام رسیده و تامین باقی تعهدات را تعاونی‌ها تقبل کرده‌اند.

وی، تحقق سایر تعهدات دولت مبنی بر کمک به راه اندازی پروژه فاز دوم این مجتمع را وعده داد و گفت: تعهداتی که بر عهده دولت است، انجام می‌شود و برای این امر اعتباراتی در سال 94 پیش بینی شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه با اشاره به بازدید معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در سال 93 از این پروژه، عنوان کرد: حاجتی معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان، برای اجرای این مهم به خرمشهر آمد و از طرح بازدید کرد و قول داد که کمک مالی به این پروژه انجام شود اما با توجه محدودیت منابع مالی این انتظار هست که سهم تعاونی‌ها تامین شود و بانک همکاری خوبی با تعاونی‌ها داشته باشد.

مغینمی، سهم آورده تعاونی‌ها را رقمی معادل 8 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به وجود تورم، اکنون با کسری اعتبارات مواجه هستند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که کسری بودجه زیرساخت را به نحوی از منابع دولتی تامین کنیم، گفت: تعاونی‌ها نیز یک سری تعهدات دارند که حتما باید به تعهدات خود عمل کنند و امیدواریم که نظام مدیریتی و نظام بهره برداری خود را در اسرع وقت توسط بخش تعاون تایید و به اجرا در آورند تا ظرف سه تا چهار ماه آینده نخستین مزارع فاز دو مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان، به مدار تولید وارد شود.

مدیرکل شیلات خوزستان در پایان بیان کرد: انتظار این است که عزیزان در تعاون و تشکل‌ها بتوانند مقررات و نظارت بیشتری را در این مورد اعمال کنند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید