تولید 14 تن انواع ماهی خاویار در کرمانشاه

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

تولید 14 تن انواع ماهی خاویار در کرمانشاه
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 14 تن انواع ماهی خاویار در سه مزرعه استان تولید شده است.
کیومرث شهبازی در کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 14 تن انواع ماهی خاویار در سه مزرعه استان تولید شده که با اجرای پروژه‌های در حال مطالعه سراب گرم، تنگ منصوری و رودخانه گلین تولیدات این بخش افزوده خواهد شد.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: امسال همچنین چهار هزار و 900 تن ماهی گرمابی در استان تولید شده و میزان تولید ماهیان سردابی نیز 10 هزار و 670 تن بوده که در صوت تحقق پروژه پایاب سد داریان تولیدات این بخش پنج هزار تن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تکثیر و پرورش میگوی بزرگ آب شیرین در مناطق گرمسیری استان صورت می‌گیرد، افزود: کارگاه تکثیر شهرستان قصرشیرین تنها مرکز تأمین‌کننده گونه پرورشی پست لارواین است.

شهبازی خاطرنشان کرد: اداره‌کل شیلات استان کرمانشاه توجه ویژه‌ای به پرورش ماهیان زینتی دارد که امسال تولیدات در این بخش به میزان یک‌ میلیون و 860 هزار قطعه رسیده است.

به گفته این مسئول، در حال حاضر یک‌هزار و 196 تن انواع آبزیان در آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی استان تولید می‌شود که با اجرای پروژه ماهی در قفس در دریچه سدهای مخزنی زاگرس و شهدای گمنام، 200 تن بر تولیدات این بخش افزوده می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای پروژه سامانه گرمسیری و انتقال آب رودخانه سیروان به اراضی غیرمستعد کشاورزی، گفت: با این اقدام امکان تولید 10 هزار تن ماهیان سردابی و سه هزار و 35 هزار تن ماهیان گرمابی در شهرستان‌های قصرشیرین و گیلان‌غرب به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 960 نفر به‌طور مستقیم در بخش آبزی‌پروری استان مشغول فعالیت هستند، گفت: در سال‌جاری اعتبارات عمرانی مصوب در بخش آبزیان برای استان 23 هزار و 600 میلیون ریال و تسهیلات بانکی نیز 10 هزار میلیون ریال بوده است.

شهبازی یادآور شد: امسال تولید کل انواع آبزیان در استان کرمانشاه 15 هزار و 500 تن بوده و استان نیز در تولید آبزیان در بین استان‌های ساحلی کشور جایگاه برتری دارد
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید