اردبیل پایلوت آبزی‌پروری کشور شد

چهار‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

اردبیل پایلوت آبزی‌پروری کشور شد
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت:با توجه به ظرفیت مناسب اردبیل در تولید آبزیان، این استان در سطح کشور به عنوان پایلوت آبزی پروری انتخاب شده است.
میرآرمان واعظی در آئین معارفه نخستین رئیس نمایندگی شیلات استان در شهرستان گرمی، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و توانمندی استان اردبیل در حوزه تولید آبزیان این استان به عنوان پایلوت تولید ماهی و آبزیان کشور انتخاب شده که باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.
مدیرکل شیلات استان اردبیل از توزیع رایگان ماهی های سردابی در استان خبر داد و گفت: این امر به منظور توسعه پرورش ماهی سردابی در استان انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم در این زمینه شاهد نتایج و دستاوردهای مورد نظر باشیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های استان در حوزه آبزی پروری امسال تولید آبزیان در استان اردبیل 20 درصد افزایش یافته که این یک امر بسیار قابل توجه در استان محسوب می‌شود و نمایانگر توان بالای استان اردبیل در حوزه تولید آبزیان است که تلاش می‌کنیم با استفاده از این ظرفیت ها میزان آبزیان تولیدی در استان را افزایش دهیم.

واعظی افزود: ما در استان اردبیل شاهد تولید 7 هزار تن ماهی قزل آلا بودیم که این یک اتفاق بسیار خوب در حوزه آبزی پروری بوده و یک جهش عظیم به شمار می رود که این امر با حمایت از تولیدکنندگان آبزیان و ماهی قزل آلا در استان تحقق یافته است که تلاش می کنیم این امر تداوم یابد.

وی در مورد شهرک شیلات شهرستان گرمی نیز اظهار کرد: در حال حاضر زمینه برای ایجاد شهرک شیلات گرمی فراهم آمده و ما آماده واگذاری اجرای این طرح به سرمایه گذاران هستیم که در صورت ایجاد و بهره برداری از این شهرک شهرستان گرمی در زمینه تولید آبزیان رشد قابل ملاحظه ای می یابد.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید